Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Pivovarníci se obávají snahy EK regulovat pití alkoholu

Redakce MAM19. 10. 2006

Zástupci českých a slovenských pivovarů se obávají návrhů Evropské komise, která se podle nich snaží prosadit výraznou regulaci pití alkoholu. Komise je nakonec nebude na konci října projednávat kvůli odporu národních svazů. Do návrhu, jehož prosazení podle pivovarníků stále hrozí, by měl být zahrnut protinávrh rozhodujících pivovarských zemí, zejména Británie, Německa a Česka. Informoval o tom výkonný ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven (ČSPS) Jan Veselý, člen výkonné rady Brewers of Europe sdružující 20 zemí EU, který se stejně jako téměř 400 zástupců pivovarů zúčastnil dnešního 33. pivovarsko-sladovnického semináře v Plzni.
“Komisař Markos Kyprianou si nechal zpracovat studii britského Institutu pro studie alkoholu, z níž vyšlo totální prosazování prohibice vycházející z primitivního uplatnění skandinávského modelu v celé Evropě,” dodal. Podle Veselého se měla rapidně zvýšit spotřební daň na lihoviny i pivo, zakázat reklama alkoholu a sponzoringu, omezit nákup alkoholu na vybranou síť licencovaných prodejen, navíc v omezené době, a označovat lahve varovnými nápisy.
“Vyvinuli jsme všichni najednou agresivní odpor a komisař návrh stáhl z jednání šesti nejvlivnějších kolegů a nepředloží ho ani na schůzce všech komisařů 28. října. Jednoznačně se obával tlaku veřejného mínění,” uvedl Veselý. EK tedy svůj návrh přepracuje s ohledem na studii Weinberg Group, kterou si objednala Brewers of Europe. Na oficiální stranách EK European Voice se nyní objevilo, že diskuze o regulaci spotřeby alkoholu bude.
“Cílem je nedělat žádný projekt, ale vytvořit panel, kde by diskutovali zástupci výrobců, odborníci, lékaři i prodejci. Chceme politiku výchovy, informovanosti, a ne politiku zákazů,” uvedli dnes čeští pivovarníci. Český svaz odmítá prodej mladistvým, řidičům a těhotným. Chce, aby každý zdravý dospělý člověk pil do dvou piv denně, nemá zájem o skupinu těžkých pijáků. Svaz hradí z příspěvků pivovarů výzkumy, které zjišťují vliv pití piva na organizmus. Dvě piva denně jsou podle nich zdraví prospěšná.
“Podporujeme prodej nealkoholického piva Birell, jehož konzumace výrazně roste,” uvedl sládek vrchní sládek Plzeňského Prazdroje Jan Hlaváček. Nealkoholické pivo už vyrábí 17 českých výrobců, asi třetina pivovarů.
S trendem menšího počtu piv souhlasí obchodní ředitel Pivovaru Černá Hora Ivo Štorek. Podle něj pivovary omezují konzumaci zdražováním, ale také dost investují do restaurací a kultury pití piva. “V každé druhé hospodě se dá najíst a lidé tam častěji chodí, aby nemuseli doma vařit,” dodal.
“Cena nealkoholického piva je nižší, často pod minerálkou. Zájem o toto pivo výrazně roste,” uvedl vedoucí výroby Pivovaru Náchod Pavel Kořínek.
Tuzemská spotřeba piva, téměř 160 litrů na hlavu za rok, je nejvyšší na světě. V konzumaci lihovin jsou Češi na evropském průměru.

×

Časopisy Time In a Chef gurmán získává Media Laboratory

Starší článek

České seriály lákají

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: OAK

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Jay-Z provokuje. Se značkou Monogram upozorňuje na pokrytectví zákonů

Nová kampaň marihuanového brandu Monogram od rappera Jay-Z si vzala na mušku americké zákony. „Válku s drogami“ staví do kontrastu…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více