Novináři v Daily Telegraphu odhlasovali stávku

25. 10. 2006 11:10

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Novináři v britském konzervativním deníku The Daily Telegraph rozhodnou většinou odhlasovali, že vstoupí do stávky. Zvyšují tak tlak na vedení listu, které se rozhodlo doprovodit modernizaci deníku propouštěním, navíc bez konzultace se zástupci odborového svazu novinářů.
Vedení deníku doprovodilo rozhodnutí o přechodu na multimediální vydání propouštěním, které postihlo i čtyři zahraniční zpravodaje, včetně dvou ve Washingtonu. Propouštění se týká letos více než sta lidí, loni to bylo asi 90 zaměstnanců. Doprovázejí ho nejen spory s odbory, ale také konflikty uvnitř nejvyššího vedení.
The Daily Telegraph má podle rozhodnutí majitelů urychleně dohnat jisté zpoždění v oboru digitálních technologií. Buduje se nový zpravodajský sál, kde budou všichni redaktoři společně a budou tvořit tištěné vydání společně s televizním zpravodajstvím, zvukem a fotografiemi. Cílem je co nejvyšší míra koordinace.
Podle zatím neoficiálních informací chce vedení spojit zpravodajské kapacity dvou titulů – deníku The Daily Telegraph , který vychází v pondělí až v sobotu, a nedělníku The Sunday Telegraph. Britské listy mají tradičně nedělní vydání, které připravuje zcela oddělený redakční tým. Multimediálnímu trendu mají podle vedení ustoupit novináři, kteří ho nezvládají. Potíž je v tom, že mezi propuštěnými jsou redaktoři, které vedení ještě nedávno – například při tiskové konferenci o multimediální, digitální budoucnosti listu – veřejně chválilo právě za to, jak zvládají internet a nová média. Je to i pařížský zpravodaj listu, který vytvořil a vedl oblíbený blog z Francie. Za bezprecedentní se považuje propuštění obou zpravodajů v americkém hlavním městě a vedoucího kanceláře v New Yorku. Právě to posílilo spekulace, že se bude spojovat zpravodajství deníku a nedělníku, protože deník nyní zřejmě bude muset využívat tamních zpravodajů nedělníku. Z vedení odešla mimo jiné po 12 letech zástupkyně šéfredaktora Corinna Honanová a prudký konflikt s nadřízenými podstoupila podle The Guardianu Patience Wheatcroftová, šéfredaktorka The Sunday Telegraphu. Spor byl prý o kompetence, ale vedení listu tvrdí, že žádný konflikt nebyl. Mezi propouštěnými je pět ze sedmi nejzkušenějších editorů fotografií. Deník ani nedělník už nemají žádné fotoreportéry v zaměstnaneckém poměru. Termín stávky, pro kterou hlasovalo 76 procent členů novinářského svazu, zatím nebyl stanoven. V britské praxi je hlasování o stávce často bráno jako barometr, který odborovým představitelům i vedení firmy ukáže, jaká je nálada mezi zaměstnanci. Pokud je podpora stávky vysoká, zvyšuje to obecně pravděpodobnost, že se konat nebude, protože vedení nabídne ústupky, aby se vyhnulo ekonomickým ztrátám. Toto pravidlo však má četné výjimky.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.