Němci chtějí pokuty za nedovolená volání call center
Nabídky služeb, zahraničních cest nebo pojišťoven nezřídka obtěžují majitele německých telefonních nebo mobilních linek. Nevyžádaná telefonická reklama je přitom už dva roky v Německu zakázaná. Příslušný zákon ovšem neobsahuje žádné sankce, a proto se poslanci chystají úpravu zpřísnit.
“Napříč politickým spektrem jsme zajedno v tom, že nedovolená volání třeba večer nebo o víkendech velmi obtěžují,” říká expertka vládní strany CDU Julia Klöcknerová. Parlamentní výbor pro ochranu spotřebitelů se už proto vyslovil pro sankce a pokuty. Dosavadní zákon z roku 2004 považují poslanci za neúčinný.
Zatím nedořešeným problémem ale je, že nelegálně fungující call centra zpravidla volaným svá čísla skrývají, nebo volají ze zahraničí. Pak je obtížné někoho pokutovat. Přesto chtějí zákonodárci novelu podniknout.
Německé zájmové sdružení Fórum call center (CCF) spíše sází na kodex cti, který by centrům přesně vymezil, kdy je volání dovolené a kdy ne. Podobné seberegulaci však německé ministerstvo spravedlnosti nedůvěřuje.