Němce čekají koncesionářské poplatky za počítače s internetem

23. 10. 2006 09:10

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Ten, kdo v Německu vlastní počítač s připojením na internet a dosud nehradí koncesionářské poplatky za rozhlas nebo televizi, zaplatí od příštího roku měsíčně 5,52 eura (asi 150 korun). Dohodli se na tom předsedové vlád německých zemí. Platit mají podle tohoto modelu i vlastníci mobilů s připojením na internet přes UMTS.
O výši se politikové dlouho dohadovali. Nejdříve chtěli, aby se za počítač s internetem platilo stejně jako za televizní vysílání 17,03 eura měsíčně. Nakonec se smířili s částkou 5,52 eura jako za rozhlas.
Vzhledem k tomu, že většina domácností hradí rozhlasové a televizní poplatky, nová úprava se jich příliš nedotkne. Podnikatelé ale budou muset platit i za počítač, který mají v kanceláři nebo doma v pracovně. A to bez ohledu na to, že už tam nebo ve služebním autě přihlásili nejméně jeden rozhlasový přijímač.
Proti poplatkům za počítač se bouří hospodářské zájmové svazy i mnozí politikové. Hlavním sporným bodem je vázání poplatku na jednotlivé přijímače.
Koncesionářské poplatky vůbec jsou dlouho v Německu předmětem sporů a debatuje se o reformě. Mimo jiné se mluví o zrušení poplatků za jednotlivé přijímače a o jejich nahrazení paušálním poplatkem za domácnost.
O zpoplatnění počítačů připojených k internetu se debatuje i v Česku. Zatím se ale k žádnému rozhodnutí nedospělo.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.