Na PlayStation s těžším kalibrem
Xbox 360 nasadí na konci roku ostré tempo, chce totiž uhnat svého konkurenta PlayStation. Ačkoli se bude PlayStation 3 od Sony prodávat až do jara 2007 pouze v USA a v Japonsku, launchoval Microsoft celoevropskou kampaň na podporu své herní konzole před několika dny.
Základ kampaně tvoří televizní spot, v němž hrají hlavní roli mladíci pronásledovaní policií. Na konci spotu se ukáže, že se jedná o útěk před policií ulicemi Bukurešti, který je součástí hry na “policajty a zloděje”. Tento imageový spot poběží podle ředitele marketingu a prodeje pro Xbox v Německu Martina Bachmayera tři měsíce, tzn. až do konce roku, na všech německých soukromých televizních stanicích.
Vedle tohoto hlavního spotu se pak v rámci jednoho reklamního bloku budou vysílat také další, 20-30sekundové spoty, jež budou představovat další vybrané hry pro Xbox. Kromě televize se v rámci této kampaně inzerce objeví též v tisku, v kinech a na internetu. Součástí komunikace budou rovněž eventy.
Munice více než dvojnásobná
“Ve srovnání s kampaní spojenou s uvedením Xboxu 360 na trh na konci minulého roku jsme náš mediální rozpočet více než zdvojnásobili, z necelých 10 milionů eur na více než 20 milionů eur,” uvedl Martin Bach-mayer. Cílem je přesvědčit spotřebitele, aby si koupili tuto novou verzi herní konzole Xbox 360. Portfolio programů tvoří především hry s fotbalovou tematikou, akční a rodinné tituly.
Podle Bachmayera také Microsoft zvýší dodávky svých konzolí na vánoční trh. Do konce června tohoto roku prodala společnost celosvětově 5 milionů těchto herních konzolí, 1,3 milionu pak v Evropě. Ve druhém pololetí hodlá prodat dalších 5 milionů kusů, přičemž chce výrazně zvýšit prodeje právě v Evropě.
Zpracováno podle časopisu Werben & Verkaufen