Módní firmy přilákaly do reklamy další celebrity
Módní a kosmetické firmy během podzimní sezóny definitivně potvrzují, že víc než modelky je při propagaci nových výrobků zajímají známé tváře ze světa filmu a populární hudby.
Novým podzimním módním kampaním teď vévodí i uznávané mezinárodní hvězdy, které dosud reklamou veřejně opovrhovaly.
MEZITITULEK: Slavná tvář láká k utrácení
Zřejmě největším překvapením je angažmá Julie Robertsové v podzimní kampani proslulé italské módní firmy Gianfranco Ferré: nejlépe placená hollywoodská herečka se totiž propojení svého jména s konkrétní módní značkou dlouhá léta bránila.
Módní a kosmetické společnosti se nebojí do hereček pořádně investovat, a to i přesto, že je celebrity vyjdou mnohonásobně dráž než řadové modelky.
Příčina je zřejmá: exkluzívní spolupráce módní značky s výraznou osobností pronikne do povědomí potenciálních spotřebitelů okamžitě a zvyšuje prestiž výrobku. Zákazníky láká představa, že používají stejné výrobky jako jejich filmový idol. Marketingová strategie funguje dokonale.
Oscarové herečky Hilary Swanková či Charlize Theronová tak propagují parfémy francouzských značek Guerlain Paris a Christian Dior, jejich kolegyně Penelope Cruzová a Scarlett Johanssonová zase letos na podzim ovládají všechny televizní spoty i billboardy propagující nové výrobky značky L’Oréal.
Kosmetický gigant Estée Lauder si pro další sezónu zvolil Gwyneth Paltrowovou, Salma Hayeková je zase exkluzívní tváří kosmetiky Avon. Některé firmy si herečky dokonce “pojistily” na několik let dopředu. Mnohamiliónový honorář inkasuje Liv Tylerová díky lukrativnímu pětiletému kontraktu s firmou Givenchy, Chanel podobným způsobem získal pro spolupráci Nicol Kidmanovou.
MEZITITULEK: Madonna prý nosí H&M
Ovšem nejen ty nejluxusnější módní a kosmetické firmy si vybírají mezi slavnými osobnostmi. Upozornit na sebe tímto osvědčeným způsobem chtějí i levnější řetězce. Svět před několika týdny zaplavila aktuální kampaň švédské společnosti H&M. Výrobce levného módního oblečení pro novou kampaň získal Madonnu.
V době, kdy byla popstar na mezinárodním turné Confessions, se celý svět ze všudypřítomné reklamní kampaně dozvěděl, že “Madonna loves H&M”.
Španělská firma Mango přispěchala s podobným útokem na spotřebitele: její podzimní kolekci oblékla herečka Milla Jovovichová. Oděvní firma S.Oliver zase “ulovila” zpěvačku Anastaciu. Umělkyně, která nedávno překonala rakovinu prsu, teď pro německou firmu dokonce navrhuje oblečení.
Trend celebrit v reklamě však zdaleka neplatí jen v zahraničí: módní kolekce na podzim propagují i některé české herečky. Značka C&A nejprve získala Annu Gei-slerovou, nyní její oblečení prezentuje Tereza Brodská. Známé seriálové tváře získal Baťa – jeho obuv v současné době propagují Linda Rybová a Tomáš Krejčíř.
Hospodářské noviny, 2.10. 2006, autor: Irena Zemanová