Mobilní Vánoce musí mít něco zdarma
Nechci slevu zadarmo. Dnes už zlidovělá věta českých klasiků se drží i vánočních nabídek mobilních operátorů. Něco zadarmo dává každá z firem. Chce za to věrnost v podobě písemné smlouvy na půl roku až dva roky.
Nejméně násilně si zavazuje zákazníky Vodafone. “Zákazník nepodepisuje žádnou písemnou smlouvu. Dárek dostává v případě, že řádně využívá dohodnutý tarif po dobu alespoň šesti měsíců,” říká mluvčí Vodafonu Jakub Hrabovský.
T-Mobile a O2 jsou pragmatičtější a dárky rozdávají až po podepsání smlouvy. Nejkratší možná doba je půl roku jako u Vodafonu, ale stále se ještě používá i maximální délka dva roky.
To například v případě vánoční nabídky T-Mobile. Ten slibuje novým stálým zákazníkům pět tisíc minut a stejný počet textových zpráv do vlastní sítě – zadarmo. Podmínkou je právě podpis smlouvy na dva roky. Doba čerpání je závislá na výši tarifu. K tomu česká mobilní dvojka přidává telefony zdarma, pokud si klient pořídí službu pro volání s partnerem.
“Na slevy slyší stále méně lidí a operátoři tak musí vymýšlet stále nové triky, jak lidi zaujmout,” komentuje nabídky zadarmo Eda Kauba z reklamní agentury Euro RSCG.
O2 díky nedávnému spojení mobilní a fixní části do jedné firmy navíc přidává do víkendového bezplatného volání i minuty zdarma na domácí pevné telefony. Za půlroční úpis na využívání služeb rozdává šest nebo dvanáct měsíců bezplatného víkendového volání v síti O2. Tři měsíce dá O2 i novým majitelům pevné linky.
I když všichni operátoři cílí své nabídky především na lukrativnější pravidelné klienty, nezapomínají na majitele předplacených karet. Pořád jich je totiž z celkového počtu skoro dvě třetiny.
O2 novým majitelům předplacených karet dvakrát věnuje stejnou částku, kterou si dobíjí svůj kredit. Vodafone zase vymyslel takzvanou divokou kartu, kde je volání v rámci Vodafonu za necelé tři koruny za minutu. T-Mobile zase na půl roku nabídne volání o víkendu do vlastní sítě za korunu.
Operátoři připravují i nabídku nových telefonů, protože mobil je podle jejich průzkumu stále vděčným dárkem pod stromečkem. O2 dává mobil za korunu k objednávce internetového připojení, Vodafone má telefony od 77 korun.
Vánoční kampaně stojí operátory stovky miliónů. Například Vodafonu letos pomůže Petr Čtvrtníček. “Za reklamu během Vánoc utratíme téměř dvakrát více než v běžném období,” potvrzuje Hrabovský. Operátoři patří k největším inzerentům v zemi, s celkových 17 miliard reklamních výdajů za rok připadá pětina na operátory.
Čím lákají operátoři zákazníky
Hospodářské noviny, 31.10. 2006, autor: Jan Cizner