Mobilní operátoři už nabízí telefon a volání zdarma

2. 10. 2006 00:10

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Agentura roku: porota za vášnivé diskuse vybírala odpovědnou agenturu

Již třetí zasedání poroty v rámci Agentury roku, kterou pořádá týdeník Marketing & Media, mělo za úkol vybrat odpovědnou agenturu. Odborným garantem této kategorie je Asociace společenské odpovědnosti.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Zadarmo. Tohle slůvko bude hitem vánočních nabídek mobilních operátorů. Firmy právě zahajují své kampaně.
Jako první představuje nabídku „pod stromeček“ T-Mobile. Od dnešního dne slibuje novým stálým zákazníkům pět tisíc minut a stejný počet textových zpráv do vlastní sítě – zadarmo. Podmínkou je podpis smlouvy na dva roky. Doba čerpání je závislá na výši tarifu.
Navíc T-Mobile přihazuje telefony zdarma a pro zákazníky vánočních předplacených karet volání o víkendech za korunu.
„Na slevy slyší stále méně lidí a operátoři tak musí vymýšlet stále nové triky, jak zaujmout,“ komentuje to Eda Kauba z reklamní agentury Euro RSCG.
Pozadu nezůstává O2, která svou vánoční kampaň rozjede také začátkem října. Jedním z hlavních lákadel bude volání zadarmo v rámci například rodiny. Podle informací HN bude možné za týdenní poplatek zhruba 23 korun volat na pevnou linku zdarma. Pokud si do skupiny zákazník k pevné lince přidá ještě dvě nebo tři mobilní čísla, bude týdenní poplatek za paušální hovory 59 korun.
Ze strany O2 to zřejmě nebude všechno, ale detaily zatím odmítá firma sdělit. „Chystáme pro naše zákazníky řadu příjemných překvapení,“ řekl pouze mluvčí O2 Martin Žabka.
Český Vodafone svou vánoční nabídku ještě chystá. „Vánoční kampaň bude tradičně zaměřena především na nové zákazníky. Chystáme se oslovit jak majitele tarifních programů, tak předplacených karet,“ pouze uvedla Zuzana Doležalová z Vodafonu.
Operátoři připravují i nabídku nových telefonů, protože mobil je podle jejich průzkumu stále vděčným dárkem pod stromečkem. „Mobily v předvánočním období uspokojí i náročnou klientelu,“ slibuje Doležalová.
„Lov“ nových klientů nebude pro operátory jednoduchý, protože už dnes připadá v Česku na sto obyvatel sto patnáct aktivních mobilních čísel. Podle údajů firem ale stále téměř čtvrtina populace mobil nemá. Prostor pro ně je mezi dětmi od sedmi do čtrnácti let, kde má mobil zhruba polovina. Podobně jsou na tom senioři.
Na vánoční „masáže“ vydávají mobilní operátoři stovky miliónů korun. Například Česká televize už má vyprodaný říjnový reklamní prostor. „Za reklamu během Vánoc utratíme téměř dvakrát více než v běžném období,“ potvrzuje Jakub Hrabovský z Vodafonu. Operátoři přitom patří k největším inzerentům v zemi, s celkových 17 miliard reklamních výdajů za rok připadá pětina právě na operátory.

Hospodářské noviny, 2.10. 2006, autor: Jan Cizner, Zuzana Luňáková

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení