Miliónový buldozer Pojišťovny startuje
Televize Nova se chystá na svůj největší byznys letošního roku. Ode dneška začne vysílat druhou řadu seriálu Jiřího Adamce Pojišťovna štěstí, o jehož reklamní časy se inzerenti perou. První řada, kterou Nova premiérově odvysílala na podzim 2004, totiž patří mezi nejúspěšnější seriály televizního průmyslu. Průměrnou sledovanost jednotlivých dílů 3,5 miliónu diváků dokázala vyrovnat pouze Nemocnice na kraji města po dvaceti letech, kterou Česká televize vysílala před třemi lety.
Díky vysoké sledovanosti se první Pojišťovna stala pro Novu zlatým dolem – desítky miliónů z inzertních příjmů seriálu vysoko překonaly odhadovanou investici okolo 50 miliónů korun na výrobu každé řady. Podobné výsledky si největší komerční televize slibuje i od druhé série.
“Formát Pojišťovny štěstí je pro inzerenty Novy velice lukrativní zboží. Patří k nejpoptávanějším programům a dostal se do inzerentského TOP 10 v rámci letošního podzimu. Reklamní bloky v tomto čase jsou po spuštění prodeje rychle vyprodány,” potvrdila tisková mluvčí Novy Veronika Šmítková.
Televize Nova diváky navnazovala již od léta opakováním první série. Ta dokázala zvítězit i v ostré konkurenci nového seriálu televize Prima Letiště. Zatímco na Pojišťovnu se v pondělí 16. října podle měření ATO – Mediaresearch dívalo 1,8 miliónu diváků, na Letiště 800 tisíc.
Nadprůměrný zájem o životní peripetie Dagmar Krausové (Kateřina Brožová) a Anny Jánské (Alena Antalová) láká i sponzory. “Vzhledem k typu a úspěchu formátu se s programem spojila Česká pojišťovna a stala se tak oficiálním sponzorem obou seriálových řad,” dodává Šmítková.
Byznys kolem Pojišťovny štěstí se přenesl i na internet. Díly reprízované Pojišťovny (stejně jako dalších seriálů Novy – Ordinace v růžové zahradě a Ulice) byly k dispozici ke stažení hned po odvysílání na stránce nova.kinomania.cz. Platformu Kinomania.cz, nabízející legální stahování filmů a seriálů, provozuje společnost Alef Nula a zatím se jí podařilo podepsat smlouvu rovněž s internetovými portály Seznam.cz a Atlas.cz. Nabídka je však dostupná pouze pro diváky v České republice, zahraniční zájemci v tuto chvíli službu využít nemohou.
Zájemci o stažení zaplatí 46 korun a film nebo díl seriálu si mohou promítat bez omezení po dobu 24 hodin. “Zájem o seriály v naší nabídce výrazně převažuje nad filmy,” řekl Róbert Drotár, který má v Alef Nula Kinomanii.cz na starosti. “Naší snahou je, aby se jednotlivé díly seriálu objevily na našich stránkách den před promítáním,” naznačuje Drotár. Ten současně odmítl prozradit, kolik diváků si jednotlivé díly seriálů stáhlo.
Nova na Pojišťovnu štěstí vsadila v rámci své politiky nezahlcovat diváky nadměrným množstvím novinek a omezit náklady televize. To se jí zatím daří, na rozdíl od Primy, která příliš neuspěla s novými reality show Trosečník nebo Bar. “V podobné koncepci budeme pokračovat i v příštím roce,” slibuje ředitel Novy Petr Dvořák. Nově se tak potvrdil předpoklad, podle něhož je český divák konzervativní a změny příliš nežádá. Největší komerční televize proto bude pokračovat v osvědčených formátech.
První klapka třetí série Pojišťovny padla na počátku října, natáčení pod vedením Adamce bude pokračovat do září příštího roku. Kdy se třetí Pojišťovna objeví na obrazovkách, Nova zatím neprozradila.
Sledovanost 1. řady Pojišťovny štěstí
Hospodářské noviny, 23.10. 2006, autor: Aleš Borovan