Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Lidé posílají DMS devíti desítkám projektů

Redakce MAM30. 10. 2006

Lidé v Česku mohou prostřednictvím dárcovských textových zpráv podporovat již devět desítek dobročinných projektů. Do 19. října jim zaslali zhruba 1,97 milionu DMS. Věnovali jim tak přes 59 milionů korun. Vyplývá to z informací, které na internetu zveřejnilo Fórum dárců. Podle něj roste i částka, kterou na dobročinné účely věnují firmy.
Dárcovské SMS patří k českým vynálezům. Fórum dárců je odstartovalo s Asociací provozovatelů mobilních sítí v dubnu 2004. Za první dva roky fungování DMS jich lidé odeslali kolem 4,3 milionu. Na charitu tak vynaložili přes 116 milionů korun. Obrovskou solidaritu a ochotu posílat peníze přes mobilní telefon vyvolala před dvěma lety přírodní katastrofa v Tatrách a v Asii, kterou zasáhla vlna cunami.
DMS stojí 30 korun. Projekty z této částky obdrží 27 korun. Přes mobilní telefon lidé nejvíc přispívají na pomoc dětem a postiženým. Nejvyšší počet zpráv obdržely projekty, které podpořila televizní či rozhlasová kampaň. Hlavně na pomoc dětem a handicapovaným se soustředily i firmy. Do letošního žebříčku TOP firemní filantrop se jich přihlásilo 56. Na dobročinnost věnovaly přes 924 milionů korun, což je o 105 milionů víc než loni. Desítka největších firemních dárců přispěla na prospěšné projekty 755 miliony. Loni to bylo 652 milionů.
Podle Fóra dárců k vyšší dobročinnosti firem mohou přispět i média. Výkonná ředitelka fóra Pavlína Kalousová uvedla, že sdělovací prostředky v ČR mají ale zábrany o podpoře od firem informovat a nezveřejňují jejich jména. Zdůvodňují to zákazem skryté reklamy. “Publikovat konkrétní dobré příklady firemního dárcovství není protizákonné. Naopak tím média plní svou společenskou roli při rozvoji veřejně prospěšných aktivit,” uvedla Kalousová. Fórum uděluje i novinářskou cenu za přínos k rozvoji filantropie. Letos ji získala redaktorka Radiožurnálu Barbora Kroužková.
Na podporu firemního dárcovství se zaměřuje i letošní kampaň “30 dní pro neziskový sektor”. Upozorňuje na to, že dary na prospěšné projekty je možné si odepsat z daní. Daňová kalkulačka, díky níž si mohou firmy i jednotlivci orientačně zjistit výši daní po odečtení příspěvků na prospěšné věci, je na adrese www.neziskovky.cz.
Seznam projektů, kterým lze posílat peníze textovou zprávou, najdou zájemci na stránkách www.darcovskasms.cz. Na číslo 87777 pak mohou zaslat zprávu ve tvaru DMS mezera a po ní heslo vybrané organizace.
O český program DMS již projevily zájem Slovensko, Německo, Bulharsko či Británie. Asociace mobilní komunikace v Cannes ocenila loni dárcovské textové zprávy jako jeden ze čtyř nejlepších projektů, které díky mobilním telefonům pomáhají potřebným.

×

Deník SupeSpy v tištěné podobě zanikne, bude na internetu

Starší článek

Cenu Elsa za nejlepší domácí dramatický pořad získala Dobrá čtvrť

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Fakulta strojní VŠB-TUO

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20214. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Jay-Z provokuje. Se značkou Monogram upozorňuje na pokrytectví zákonů

Nová kampaň marihuanového brandu Monogram od rappera Jay-Z si vzala na mušku americké zákony. „Válku s drogami“ staví do kontrastu…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Více než měsíc s Clubhouse v Česku. Jak se síti zatím daří?

Počáteční šmrnc exkluzivity a velkého zájmu o novinku už postupně ochlazuje. Zatím je stále dostupná jen pro majitele iPhonů, na uživatele…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více