Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Každý den vyroste u silnic pět nelegálních billboardů

Redakce MAM9. 10. 2006

U českých dálnic a rychlostních komunikací stojí legálně téměř 1700 billboardů. Stejný počet připadá podle odhadů na tzv. černé stavby, jichž každý den přibude v průměru pět, napsalo Právo.
“Každý den vznikne načerno průměrně pět billboardů. Mají třeba povolení od stavebního úřadu, ale nikoliv od MD. Letos bylo už odstraněno 599 nepovolených billboardů, dalších 59 je v jednání,” řekla Právu mluvčí ministerstva dopravy Marcela Žižková.
Všechny reklamní plochy jsou ukládány do speciální databáze, do které mají přístup správci komunikací a MD. Právě tento seznam slouží jako jedno z vodítek při odstraňování nelegálních reklamních ploch.
Ministerstvo dopravy rovněž sleduje jaký mají billboardy dopad na motoristy. Plošný zákaz reklamních ploch u silnic však zatím nechystá. Podle mluvčí Žižkové jsou vědecké studie v tomto směru nejednoznačné.
S tím ale nesouhlasí nevládní organizace Transparency International. Podle ní je pro řidiče nebezpečná už samotná konstrukce billboardů. TI navíc minulý týden podala u Nejvyššího správního soudu v Brně správní žalobu na Ředitelství silnic dálnic. Chce totiž získat kopii smlouvy, kterou společnost uzavřela s reklamní agenturou na pronájem pozemků pro reklamní billboardy umístěné podél českých dálnic. Ředitelství to prý odmítá.
ŘSD prý uzavřelo s reklamní agenturou smlouvu o pronájmu státních pozemků v okolí dálnic krátce před přijetím zákona, který výstavbu billboardů u dálnic zakázal, a navíc prý za jednostranně výhodných podmínek pro reklamní agenturu.

×

Politici se mohou bránit billboardům

Starší článek

Rodiče netuší, že internet je pro děti nebezpečný

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více