Výdaje na reklamu v médiích v regionu střední a východní Evropy (CEE) rostou podle nové zprávy společnosti Zenith-Optimedia čtyřikrát rychleji, než je tomu v zemích západní Evropy, a dvakrát rychleji, než je světový průměr. Letos má růst v zemích CEE dosáhnout 14 % při celkovém objemu 10,2 mld. dolarů, zatímco v zemích západní Evropy je růst odhadován na 3,5 % a celkový objem na 104,2 mld. dolarů. Dominantním médiem je v CEE televize, jejíž podíl představuje 54,7 %, do roku 2008 by si měla tento podíl udržet. Mírně má naopak poklesnout podíl novin z letošních 15,3 % na 14,6 % v roce 2008 a podíl časopisů z 14,1 % na 13,8 %. Celosvětově je letos předpovídán růst investic do médií na úrovni 6 %.
-Martina Vojtěchovská-