Hrubé výdaje firem na TV reklamu v září stouply na 2,1 miliardy

13. 10. 2006 09:10

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.

Reklama
SDG

Hrubé výdaje firem na televizní reklamu bez slev, bonusů a vzájemných výměnných obchodů stouply v září meziročně o 213 milionů korun na 2,1 miliardy. To je oproti loňskému stejnému měsíci nárůst o zhruba 11 procent. Vyplývá to z monitoringu TNS A-Connect.
Podíl Novy na sledovanosti reklam, měřené pomocí odvysílaných reklamních zásahů, takzvaných GRP bodů, se poprvé v letošním roce přehoupl přes 50 procent, naposledy se tak stalo loni v prosinci. Meziročně ale její podíl klesl, stejně jako u ČT, naopak Prima zaznamenala nárůst.
Jeden GRP bod znamená oslovení reklamou jednoho procenta dospělé populace, tedy asi 85.000 lidí. Podle počtu odvysílaných GRP se určuje i cena, kterou zadavatel za odvysílání reklamy zaplatí.
Podíl Novy na odvysílaných GRP meziročně klesl na 53,7 z 62,6 procenta. Prima si naopak polepšila o 10,7 bodu na 37,2 procenta. Podíl ČT klesl o 1,8 bodu na 9,1 procenta; prostor pro reklamu v ČT je však zákonem omezen na procento vysílacího času.
V září se na obrazovkách objevilo o 7602 spotů více než loni, což představuje časový úsek v délce 53,5 hodiny. Nárůst zaznamenala Prima, kde diváci mohli sledovat o 67 hodin reklamy více. Naopak Nova odvysílala o téměř 11 hodin reklam méně.
Pět největších inzerentů v září utratilo v hrubých ceníkových cenách téměř 615 milionů korun, tedy přes čtvrtinu všech výdajů. Nejvíce peněz za svou TV prezentaci vydala Telefónica O2 (162,9 milionu), následují Procter & Gamble (148,1 milionu), Danone (128,8 milionu), Nestlé (116 milionů) a Reckitt Benckiser (59 milionů).
Meziročně nejvíce v září navýšily investice z větších inzerentů společnosti Raiffeisen Bank, Radiokomunikace, Ebika nebo Telefónica O2 (ve srovnání s dřívějším Českým Telecom a Eurotelem). Naopak z větších klientů poklesly reklamní investice u firem Novartis, Hyundai nebo Fiat. Mezi firmy, které letos v září inzerovaly v TV a loni ne, patří mimo jiné Česká spořitelna, Pfizer nebo TV Digi.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.