Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Hrubé výdaje firem na TV reklamu v září stouply na 2,1 miliardy

Redakce MAM13. 10. 2006

Hrubé výdaje firem na televizní reklamu bez slev, bonusů a vzájemných výměnných obchodů stouply v září meziročně o 213 milionů korun na 2,1 miliardy. To je oproti loňskému stejnému měsíci nárůst o zhruba 11 procent. Vyplývá to z monitoringu TNS A-Connect.
Podíl Novy na sledovanosti reklam, měřené pomocí odvysílaných reklamních zásahů, takzvaných GRP bodů, se poprvé v letošním roce přehoupl přes 50 procent, naposledy se tak stalo loni v prosinci. Meziročně ale její podíl klesl, stejně jako u ČT, naopak Prima zaznamenala nárůst.
Jeden GRP bod znamená oslovení reklamou jednoho procenta dospělé populace, tedy asi 85.000 lidí. Podle počtu odvysílaných GRP se určuje i cena, kterou zadavatel za odvysílání reklamy zaplatí.
Podíl Novy na odvysílaných GRP meziročně klesl na 53,7 z 62,6 procenta. Prima si naopak polepšila o 10,7 bodu na 37,2 procenta. Podíl ČT klesl o 1,8 bodu na 9,1 procenta; prostor pro reklamu v ČT je však zákonem omezen na procento vysílacího času.
V září se na obrazovkách objevilo o 7602 spotů více než loni, což představuje časový úsek v délce 53,5 hodiny. Nárůst zaznamenala Prima, kde diváci mohli sledovat o 67 hodin reklamy více. Naopak Nova odvysílala o téměř 11 hodin reklam méně.
Pět největších inzerentů v září utratilo v hrubých ceníkových cenách téměř 615 milionů korun, tedy přes čtvrtinu všech výdajů. Nejvíce peněz za svou TV prezentaci vydala Telefónica O2 (162,9 milionu), následují Procter & Gamble (148,1 milionu), Danone (128,8 milionu), Nestlé (116 milionů) a Reckitt Benckiser (59 milionů).
Meziročně nejvíce v září navýšily investice z větších inzerentů společnosti Raiffeisen Bank, Radiokomunikace, Ebika nebo Telefónica O2 (ve srovnání s dřívějším Českým Telecom a Eurotelem). Naopak z větších klientů poklesly reklamní investice u firem Novartis, Hyundai nebo Fiat. Mezi firmy, které letos v září inzerovaly v TV a loni ne, patří mimo jiné Česká spořitelna, Pfizer nebo TV Digi.

×

ČT má inspektora přes poplatky

Starší článek

Telefónica O2 testuje televizi s vysokým rozlišením HDTV

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Unilever

Unilever se zříká slova „normální“. Označení nevyhovuje spotřebitelům

Společnost Unilever v rámci nové strategie Positive Beauty odstraní ze všech svých obalů a reklam na značky kosmetických přípravků…
9. 3. 20219. 3. 2021
Marketing

Logistický startup WeDo začne doručovat do stovky výdejních boxů

WeDo přebírá stovku výdejních boxů Mallu a nabídne je i dalším partnerům. Po rebrandingu chystá další prudký rozvoj sítě. WeDo vzniklo loni…
9. 3. 20219. 3. 2021
Lidé

Rado Jankovič je novým kreativním ředitelem v pražském Triadu

V agentuře začínal před deseti lety. Za své kampaně získal v posledních letech spolu s týmem několik ocenění včetně ADC Awards, zlaté Effie,…
9. 3. 20219. 3. 2021
Marketing

Co dělat když vám giganti zablokují reklamní účty

Řada firem už se potýkala se zablokováním účtu na Facebooku či Googlu. Dobrat se zpětné reakce nebývá jednoduché. Přitom paradoxně jasně podvodné…
9. 3. 20219. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Rado Jankovič je novým kreativním ředitelem v pražském Triadu
Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více