Hospodářské noviny oceněny v mezinárodní soutěži
Deník Hospodářské noviny se umístil jako druhý v kategorii Global Business Press soutěže Media Tenor Award for Diversity. Porazily americký deník Wall Street Journal a německý Handelsblatt.
Oba deníky, které jsou shodou okolností akcionáři vydavatele Hospodářských novin, společnosti Economia, se umístily společně až na třetím místě. Vítězem kategorie je britský deník Finacial Times. Hodnoceno bylo období druhé pololetí 2005 a první pololetí 2006.
Media Tenor, jeden z nejrenomovanějších institutů v oblasti analýzy médii v Evropě, hodnotil v kategorii Global Business Press pět různých kritérií – mimo jiné citace v německých médiích, různorodost volby témat a zdrojů informací, prostor pro názorové články. Posuzovaly se například volba témat – výzkum a vývoj, investice, akcie či firemní kultura.
Hospodářské noviny vedle velké variability témat bodovaly svým prostorem pro názorové články a také prostorem, který věnují přímo aktérům dění v českém byznysu. “Tímto úspěchem jsme v redakci HN nadšeni, zasloužilo se o něj i zavedení nových rubrik, například rubriky Leaders Voice či seriálů o českých podnikatelích. Vážíme si toho, že jsme se ocitli ve společnosti takových kvalitních deníků, jako jsou Financial Times, Wall Street Journal a Handelsblatt”, říká šéfredaktor listu Petr Šimůnek, který dnes přebírá cenu v Bonnu. Šimůnek se stal šéfredaktorem Hospodářských novin právě před rokem.
Vítězné Financial Times získaly v celkovém hodnocení 76 bodů, druhé Hospodářské noviny 60 a třetí Wall Street Journal a Handelsblatt každý 58.
“Pro Hospodářské noviny je to třetí dobrá zpráva v posledních měsících. Podle výzkumu LAE, který pořádá agentura GFK mezi českými vedoucími pracovníky jsou Hospodářské noviny hlavním zdrojem informací pro vrcholné české manažery. Hospodářským novinám také jako jedinému českému deníku stoupla podle posledního průzkumu Media projekt čtenost a každý den si je přečte 208 tisíc lidí. Zpráva o umístění HN mezi Financial Times a WSJ a Handelsblatt je však pro nás nejdůležitější, protože dokazuje hodnotu Hospodářských novin pro čtenáře v mezinárodním kontextu”, říká generální ředitel vydavatelství Economia Michal Klíma.
Media Tenor je ve světovém měřítku jedním z hlavních institutů zabývajících se analýzami obsahu v médiích. Každý den analyzuje 200 analytiků články z 250 různých titulů z celého světa. Spolupracuje s předními universitami v Berlíně, Londýně, Oxfordu a New Yorku. Jeho analýzy slouží jako důležitý zdroj informací pro mnoho mezinárodních institucí.
-red-