Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Google: Nepravdivá tvrzení politiků budeme schopni hned odhalit

Redakce MAM5. 10. 2006

Internet projde v příštích pěti letech zásadními změnami, které mimo jiné přinesou možnost ihned si ověřit, zda se písemná sdělení nejrůznějšího druhu zakládají na pravdě. V rozhovoru s listem Financial Times to řekl šéf společnosti Google Eric Schmidt. Podle něj tak budou muset začít jinak vnímat realitu i politici.
Schmidt řekl, že politici si budou muset uvědomit dopady on-line světa, a počítat s tím, že dokonalejší internet a jeho nové možnosti budou mít vliv i na výsledky voleb. Nový software, kterému Schmidt pracovně říká indikátor pravdy, tak bude podle Schmidta schopen odhalit pravou tvář politiků.
Vše bude fungovat tak, že lidé budou moci používat programy k ověření zdánlivě faktických sdělení proti historickým údajům. Snadno si tak ověří, zda se prezentované informace zakládají na pravdě, anebo mají ještě jiné, vedlejší záměry.
“Kromě jiného bych jim (politikům) rád řekl, aby měli na mysli, že každý jejich volič může být vlastně permanentně on-line, a kdykoli může zadat povel k tomu, aby zjistil, zda je určité tvrzení pravdivé nebo lživé,” řekl Schmidt. Výsledek podle něj nelze považovat za neomylný, ale voliči získají alespoň vodítko.
Schmidt o budoucích možnostech internetu hovořil v rámci návštěvy britských ostrovů, kde se setkal i s premiérem Tonym Blairem. Hovořil také na výroční konferenci opozičních konzervativců. “Řada politiků fenoménu internet vlastně ani moc nerozumí. Částečně je to kvůli jejich věku. Poznatky o internetu často získávají od svých spolupracovníků nebo od svých dětí,” podotýká šéf společnosti Google.
Politici zatím internet využívají k prezentaci a hledání podpory, do voleb ale internet zatím příliš nezasáhl. To ale podle Schmidta nepochybně přijde. Obyčejným lidem už dal podle něj internet mocnou zbraň, jak nepřímo konfrontovat vlády, média i podniky.
“Internet zboural bariéry, které existují mezi lidmi a informacemi. Vlastně tak zdemokratizoval přístup k lidským znalostem. Jako lidé jsme teď mnohem silnější. Politici už se v minulosti museli vyrovnat s nástupem televize. Teď je na řadě internet a je na politicích, aby se adaptovali,” řekl Schmidt.

×

Polovina Čechů před koupí mobilu navštíví internet

Starší článek

V Británii prý bude televizní show, jejíž vítězové poletí do kosmu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více