Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Filmoví distributoři navrhli ÚOHS změny svých obchodních podmínek

Redakce MAM3. 10. 2006

Unie filmových distributorů navrhla změny svých obchodních podmínek tak, aby vyhovovaly zákonu o hospodářské soutěži. Návrh už distributoři poslali na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), který počínání unie prošetřuje kvůli určování minimálních cen vstupného, řekl Filip Vrána z tiskového odboru ÚOHS. Podle něj se zatím nedá říci, kdy by mohl případ skončit.
Antimonopolnímu úřadu se nelíbí, že se distributoři snaží diktovat konečné ceny vstupného. Výhrady má i k systému, kdy menší kina odevzdávají distributorům polovinu z tržeb, zatímco multikina si většinu tržeb ponechávají.
Podle tajemnice Unie filmových distributorů Anny Černé bude oficiální stanovisko vydáno až po schůzce s Asociací provozovatelů kin koncem týdne. “Vše je zatím ve stavu jednání, navržené změny zatím nelze pokládat za definitivní. Ještě projdou naší kontrolou,” řekla Černá.
ÚOHS se případem zabývá od začátku roku. Nezahájil správní řízení, ale snaží se vše řešit takzvanou soutěžní advokacií. Pokud unie splní podmínky antimonopolních úředníků a smlouvy změní, nedostane pokutu. Tato metoda ale není ohraničena žádnými termíny. “Stále vedeme jednání s unií distributorů i s Asociací provozovatelů kin. Teď se budeme zabývat právě doručeným návrhem na změnu obchodních podmínek,” uvedl Vrána. Jaké změny unie navrhla, nesdělil.
Provozovatelé menších kin se snaží nabízet co nejnižší vstupné, například v brněnském městském kině Scala lidé zaplatí kolem 50 až 80 korun podle filmů. U dětských filmů je vstupenka ještě levnější. “Šli bychom ještě níž, ale limity od unie nám to neumožňují,” stěžuje si ředitel brněnských kin Scala a Art Daniel Zásměta. Multiplexy nabízejí nejlevnější vstupné mimo slevové akce kolem 100 korun.
Malá kina si stěžují také na to, že se k nim filmové novinky dostávají až několik týdnů po premiéře. Distributoři se ale brání tím, že kopie posílají nejdříve tam, kam chodí nejvíce diváků. Tam ale antimonopolní úřad žádné indicie směřující ke kartelu nenašel, podotkl Vrána.
“Tohle je pro nás větší problém než určování minimálních cen, dnes u nás diváci zaplatí i o polovinu míň než v multiplexech. Neuvidí ale žhavé novinky,” uvedl Zásměta. Podobný problém podle něj řešila například i kina ve Francii. Systém je tam nyní takový, že i menší kina mohou dostat kopii novinkového filmu, ale pouze s titulky bez dabingu.

×

PMÚ odložil rozhodnutí o spojení Teska a Carrefouru na Slovensku

Starší článek

Google jako jednička? Ve vyhledávání snad

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více