E-Contact Performance Index o informování bank
Společnost United Interactive mapovala na přelomu srpna a září úroveň a kvalitu elektronické komunikace se zákazníky v sektoru bankovních institucí. Nové značkové řešení E-Contact Performance Index (E-CPI) kontinuálně nahrazuje původní srovnávací průzkum E-mail Response Index. Výsledná hodnota E-CPI představuje komplexní informaci vycházející z dílčích výsledků sledovaných faktorů, maximální E-CPI může dosáhnout hodnotu 100. Průměrný E-CPI bankovních institucí představuje hodnotu 73,2. Nejvyšší hodnotu E-CPI dosáhla Živnostenská banka (86,1), nejnižší hodnota E-CPI patří Citibank (55,5), tzn. zjištěný rozdíl představuje hodnotu 30,6. Nejrychleji ve výzkumu reagovala eBanka (38,5), nejnižší hodnota u rychlosti byla zaznamenána u Citibanky (21,0). eBanka získala rovněž nejvyšší průměrné E-CP Score při hodnocení obsahové stránky (28,1), nejnižší hodnotu měla Commerzbank (18,3). Nejvyšší průměrné E-CP Score z hlediska formy dosáhla Živnostenská banka (19,7), nejnižší hodnotu Raiffeisenbank (15,9). Na všechny dotazy odpovědělo 6 ze 14 bankovních institucí, konkrétně Česká spořitelna, GE Money Bank, HVB, Poštovní spořitelna, Volksbank a Živnostenská banka.
-zem-
Pořadí bankovních institucí dle E-CPI:
1. Živnostenská banka, E-CPI 86,1
2. Česká spořitelna, E-CPI 84,9
3. eBanka, E-CPI 82,4
4. Poštovní spořitelna, E-CPI 82,0
5. Volksbank, E-CPI 79,5
6. GE Money Bank, E-CPI 79,3
7. HVB, E-CPI 77,6
8. Bawag Bank, E-CPI 74,4
9. Komerční banka, E-CPI 74,3
10. Raiffeisenbank, E-CPI 71,2
11. ING, E-CPI 61,9
12. Commerzbank, E-CPI 58,9
13. ČSOB, E-CPI 56,9
14. Citibank, E-CPI 55,5
Zdroj: United Interactive, 2006