dm-drogerie markt chce mít 300 obchodů
Společnost dm-drogerie markt, která v ČR provozuje síť 116 drogistických obchodů, bude v expanzi na tuzemském trhu pokračovat i v následujících letech. V právě zahájeném obchodním roce 2006/2007 hodlá firma v ČR otevřít deset až 14 nových obchodů a investovat do rozšíření a modernizace obchodní sítě 130 milionů korun.
Mateřská společnost dm Rakousko by v budoucnu chtěla v ČR provozovat až 300 prodejen s drogistickým zbožím.
“Strategickým cílem je udržet pozici naší společnosti jako lídra drogistického trhu v ČR. Chceme proto dál expandovat a investice budou směřovat do nových filiálek i modernizace těch stávajících,” řekl dnes novinářům Jan Nussbauer z dm-drogerie markt.
Vedle otevření nových filiálek hodlá dm-drogerie markt v obchodním roce 2006/2007 zmodernizovat deset až 15 obchodů. V uplynulém účetním období, které skončilo v září, firma v ČR otevřela osm nových obchodů a šest jich zrekonstruovala.
Řetězec se nyní podle Nussbauera ve svých plánech více zaměřuje na menší města, kde ještě konkurence není tak velká. “Zajímají nás nyní i města s nejméně 10 000 obyvateli, zatímco dříve jsme chodili do měst, ve kterých žilo aspoň 15 000 obyvatel. Díky tomu se nám na trhu otevírají další příležitosti. Máme spočítáno, že v ČR je více než 40 měst s více než 10 000 obyvateli, která zatím nemáme podchycena,” uvedl.
Na konci obchodního roku chce dm-drogerie markt provozovat v ČR 126 až 130 filiálek. “Bude ale záležet na tom, jakým tempem bude probíhat výstavba nových nákupních center, která letos zbrzdila naši expanzi v ČR,” řekl Nussbauer. Firma chce v ČR expandovat i v dalších letech. “V Rakousku, které je z pohledu počtu obyvatel a rozlohy srovnatelné s ČR, máme přibližně 340 filiálek. Umíme si proto představit, že koncový počet našich prodejen v Česku by se mohl pohybovat kolem 300,” dodal.
dm-drogerie markt v uplynulém hospodářském roce v Česku zvýšila obrat meziročně o 23 procent na bezmála 2,5 miliardy korun. Její podíl na trhu specializovaných drogerií se zvýšil o 2,1 procenta na 15,5 procenta. Mateřská společnost dm Rakousko má vedle Česka pobočky v Německu, Maďarsku, Slovinsku, Chorvatsku, Srbsku, Bosně a Hercegovině a na Slovensku. V těchto zemích měl koncern dm na konci uplynulého obchodního roku 1720 drogerií. “V roce 2007 chceme otevřít první pobočky také v Rumunsku,” uvedl jednatel společnosti Gerhard Fischer.
Obliba specializovaných drogerií v Česku v posledních letech roste. Podle průzkumu Incoma Research a GfK Praha samoobslužné specializované drogerii dává při nákupu drogistického zboží a kosmetiky přednost 35 procent českých spotřebitelů. S malým odstupem následují hypermarkety s 31 procenty a na dalších místech je malá samoobsluha se 12 procenty, diskontní prodejna s osmi procenty a supermarket se sedmi procenty. Společnost dm – drogerie markt patří mezi největší hráče na tuzemském drogistickém trhu. Mezi její hlavní konkurenty patří například síť drogerií Rossmann, která na konci loňského roku měla 95 prodejen, či společnost The Drogerie; na konci loňského roku měla 119 prodejen Droxi.