Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Disney zahájil tažení proti obezitě dětí

Redakce MAM18. 10. 2006

Americká společnost Walt Disney, největší provozovatel zábavních parků na světě, zavedla ve svých parcích nové normy pro stravování. Už návštěvníkům nebude nabízet příliš kalorická jídla, ale nahradí je zdravějšími a méně tučnými pokrmy. Jak uvedla agentura Bloomberg, vedení společnosti chce tímto krokem bojovat především proti dětské obezitě, která je především v USA stále větší hrozbou. Podle studií se zde od roku 1980 počet dětí trpící nadváhou více než ztrojnásobil.
Už od začátku tohoto měsíce začal Disney servírovat k dětským menu nízkotučné mléko, mrkev a jiné zdravější doplňky. Podle svých plánů chce firma “odtučnit” všechno jídlo nabízené v zábavních parcích do konce příštího roku. Podle nových směrnic musí jídla pro děti obsahovat maximálně 30 až 35 procent tuku a 10 až 25 procent cukru.
Jedním z důvodů, proč se firma k nové “nízkokalorické” politice přiklonila, byla studie, podle které jsou některá disneyovská jídla kaloričtější než ta, která nabízí síť restaurací McDonald’s. Ta je kvůli své nezdravé nabídce jídel neustále kritizována. Konkrétně se studie zaměřila na floridský park Magic Kingdom, který svým malým návštěvníkům podává tučnější, slanější a kaloričtější jídla než dostanou u McDonald’s. Disney totiž servíruje větší porce. Ve výsledku je pak jeho cheesburger v sobě ukrývá o šedesát kalorií více než cheesburger od McDonald’s. Podobných příkladů objevila studie více.
Walt Disney ale nechce “ozdravovat” své jídlo pouze v zábavných parcích. Již v červenci uzavřel dohodu s americkým potravinovým řetězcem Kroger, který ve svých obchodech bude prodávat novou “kolekci” zdravých potravin s názvem Disney Magic Selection. Do konce letošního roku by na pulty mělo přijít sto druhů potravin jako například čerstvá masa či ovocné balíčky pro děti. Do konce roku 2008 by pak měl vyměnit všechny nabízené reklamní a licencované produkty za zdravé verze.
Aby byl Disney ve své nové politice opravdu důsledný, ukončil také desetiletý exkluzívní kontrakt se společností McDonald’s. Disneyho postavy už od příštího roku nebudou součástí jídel pro děti Happy Meal.
Podle McDonald’s však spolupráce neskončila kvůli jídlu, jak jeho expartner prohlašoval. Podle odhadů některých analytiků za tím mohou stát ekonomické důvody.

Hospodářské noviny, 18.10. 2006, autor: Bloomberg, (mar)

×

Na pirátské stahování a vypalování filmů se zaměří kampaň

Starší článek

“Bobří“ kampaň k povinnému ručení

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více