Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Danone hodlá zaútočit na Ameriku svými jogurty

Redakce MAM13. 10. 2006

Největší výrobce mléčných výrobků na světě, francouzská firma Danone, plánuje velkou expanzi ve Spojených státech. Její tajnou zbraní mají být – jogurty.
Američané zatím zakysaným mléčným výrobkům příliš neholdují. Ročně snědí na hlavu 3,2 kilogramu jogurtu. To třeba ve Francii, odkud Danone pochází, je roční spotřeba přes 22 kilogramů. Ve Švédsku dokonce 29 kilogramů. “V České republice je to podle statistik zhruba čtrnáct kilogramů,” doplnil ředitel pro vnější vztahy v Danone ČR Miloš Štefan.
Danone proto ze svého pohledu považuje Spojené státy, pokud jde o jogurty, za “rozvojovou zemi”.
V USA Danone působí již od roku 1942. Teprve teď to tam ale chce pořádně “rozjet”. Důvodem je hlavně to, že v západní Evropě zájem stagnuje a Amerika je vzhledem k síle svého trhu slibnou šancí. Potvrzuje to i skutečnost, že trh s mléčnými výrobky v USA se z hlediska tržeb zvětšil ze 300 miliónů dolarů v roce 1980 na 3,5 miliardy dolarů v roce 2005. V posledních třech letech roste sedmi- až devítiprocentním tempem. Ve Francii naopak třeba letos nedošlo k žádnému nárůstu.
Velikost a síla trhu však může způsobovat i problémy. Reklamní kampaň nebo “vstupní” poplatky za umístění zboží v regálech amerických obchodů přijdou Danone na hodně peněz.
Koncern chce v USA hodně sázet na zdůrazňování zdravotních výhod konzumace jogurtů, zejména své značky Activia.
Orientovat se chce také na početnou čtyřicetimiliónovou hispánskou komunitu, kterou ale Danone bude teprve muset naučit jogurty jíst. “Je to velký segment trhu, který má zatím jiné stravovací návyky. Bude však potřeba hodně úsilí a přesvědčování. Jednoho dne ale možná budeme moci uvažovat i o výrobě produktů určených výhradně hispáncům,” uvedl pro Wall Street Journal výkonný šéf americké pobočky Danone Juan Carlos Dalto.
K podobnému kroku se ostatně odhodlal i menší americký konkurent Danone, newjerseyská společnost vyrábějící mléčné výrobky Johanna Foods. Ta hispánské komunitě nabízí svou značku La Yogurt s příchutěmi jako guava nebo mango.
Během tří let se tak této firmě podařilo zvýšit prodej svých výrobků o deset procent.

Hospodářské noviny, 13.10. 2006, autor: Marek Bičík

×

Přicházejí .MOBI domény

Starší článek

Datart otevře nové obchody

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více