ČT spustí v listopadu TV kampaň k digitálnímu vysílání
Česká televize spustí v listopadu na obrazovkách spotovou kampaň, v níž bude divákům vysvětlovat, v čem spočívá nastupující digitální zemské TV vysílání. Radě ČT to řekl Pavel Hanuš, který má v ČT na starosti právě digitalizaci. Kampaň potrvá podle Hanuše až do úplného vypnutí současného analogového signálu, tedy podle současného návrhu Českého telekomunikačního úřadu do října 2010.
“Cílem je připomínat lidem, že digitální vysílání je věc, která je nemine a která je čeká v nadcházejících měsících a letech,” řekl mluvčí ČT Martin Krafl.
Televize hodlá mimo jiné i pořádat semináře po jednotlivých oblastech, v nichž bude analogová TV vypínána, na kterých bude místní politiky, novináře a další osoby informovat o nastupující digitalizaci. První z takových seminářů se uskuteční 31. října v Plzni v souvislosti se zahájením digitálního TV vysílání o den později na Domažlicku. ČT hodlá i spolupracovat při poskytování rad konkrétním lidem v konkrétních problémových situacích souvisejících s nástupem digitálního signálu.
Současné analogové TV vysílání bude v následujících letech postupně vypnuto a nahrazeno digitálním. Podle návrhu Českého telekomunikačního úřadu by analogové vysílače měly skončit do 10. října 2010. Digitální vysílání přinese lidem více programů, až tři desítky oproti současným čtyřem, mnohde i v lepší kvalitě.
Nutností pro příjem digitálního zemského vysílání je zapojení takzvaného set-top boxu k televizoru nebo zakoupení televizoru se zabudovaným digitálním tunerem. Cena set-top boxů nyní začíná pod hranicí 1500 korun, upravené televizory jsou výrazně dražší.
Informační kampaň připravuje i stát, původně měla začít již na přelomu září a října. Ministerstvo informatiky ale v září zrušilo výběrové řízení, v němž hledala agenturu, která vymyslí a uskuteční první fázi této infokampaně. Úřad tak zareagoval na krok Městského soudu v Praze, který na počátku září zrušil rozhodnutí Rady pro rozhlasové a televizní vysílání udělit licence pro digitální vysílání šesti převážně zcela novým stanicím. Ministerstvo tak s kampaní vyčká dalšího vývoje kolem digitalizace.