Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Český rozhlas chce nabídnout “ilustrované” vysílání

Redakce MAM27. 10. 2006

Střídání textů, statických obrázků, videa a interaktivních aplikací. To vše v budoucnu bude zřejmě čím dál více doplňovat obvyklé zvukové vysílání Českého rozhlasu. Na programu se tak projeví nástup nových digitálních technologií, rozhlas by však neměl vytvářet svou vlastní televizi. Vyplývá to z Vize pravděpodobného vývoje ČRo na období nejbližších pěti let, předložená vedením ČRo, kterou schválila Rada Českého rozhlasu.
“Obecně jde o to, že vedle zvukového, tedy rozhlasového vysílání začíná být možné a žádoucí poskytovat posluchačům – uživatelům i nezvukový tok dat, jejichž vnímání je vizuální,” píše se v materiálu, který má ČTK k dispozici. “Nejlépe bychom takový tok dat mohli popsat jako ilustrované rozhlasové vysílání,” píše se dále. Důvody k tomu jsou podle textu dvojí, jednak ČRo poskytne uživatelům významnou, byť nepovinnou přidanou hodnotu, jednak zvýší svou konkurenceschopnost v prostředí, kde je primární obraz.
Multimediální tým ČRo se podle vize pravděpodobného vývoje rozhlasu v nejbližších pěti letech bude orientovat zejména na výrobu vizuální složky rozhlasových pořadů. “Tyto projekty však nejsou v žádném případě televizí na rozhlasové půdě, nýbrž službou obohacující rozhlasovou tvorbu,” píše se v textu. Jako příklad se uvádí pořady typu Toulky českou minulostí či reportáže.
Generální ředitel ČRo Václav Kasík v současnosti zpracovává i další dlouhodobý materiál, nazvaný Vize vývoje ČRo – programový audit. Rada v té souvislosti uložila Kasíkovi, aby byla v tomto materiálu stanovena jako základní teze “služba moderních technologií potřebám v programové oblasti”.
Člen rady Štěpán Kotrba řekl ČTK, že podle jeho názoru se touto tezí otevírá cesta k obdobným multimediálním projektům, jako byla nedávno “trochu jiná reality show” Odhalení, která vznikala na základě natáčení života goril v pražské zoo. Pořad nedávno získal jednu z hlavních cen v mezinárodní soutěži přírodovědných filmů a projektů Wildscreen v britském Bristolu, a to právě za interaktivitu.
Rada však v červnu podobné projekty odmítla, když Kasíkovi uložila vypracování programového auditu a zároveň jej požádala, aby pozastavil přípravu plánovaných programových formátů a stanic. Na základě toho rozhlas přerušil přípravy na další obdobnou vzdělávací reality show ze života rodiny z jedné senegalské vesnice.
Mluvčí rady Dana Jaklová míní, že smyslem požadavku rady o stanovení teze “služby moderních technologií potřebám v programové oblasti” v programovém auditu není to, aby rozhlas vyráběl pořady typu VyVolení. “Chceme, aby veškeré multimediální projekty byly podřízeny programu. Laicky řečeno, rozhlas by neměl dělat televizi,” uvedla Jaklová.
Zda se Odhalení dočkají pokračování či vznikne jiný obdobný pořad, se tak zatím zřejmě nedá říct. “Je to součást dlouhodobé strategie programového auditu, kterou právě dokončujeme a poté ji předáme radě,” uvedl na dotaz ČTK mluvčí ČRo Ladislav Pavlík.

×

Výroba Poslední sezóny: střet zájmů

Starší článek

Portál Atlas.cz v září předstihl v návštěvnosti Centrum.cz

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: OAK

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Více než měsíc s Clubhouse v Česku. Jak se síti zatím daří?

Počáteční šmrnc exkluzivity a velkého zájmu o novinku už postupně ochlazuje. Zatím je stále dostupná jen pro majitele iPhonů, na uživatele…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více