Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Češi utrácejí za hry stamilióny korun

Redakce MAM12. 10. 2006

Za hry v počítači a mobilních telefonech Češi letos utratili stovky miliónů korun. Pokud se připočítají i peníze za herní konzole, částka se vyšplhá k miliardě.
Touha Čechů “hrát si” navíc každoročně roste, stejně jako zisky firem, které hry v tuzemsku vyrábějí nebo distribuují.
“Na rozdíl od trhu s DVD jdou prodeje počítačových her stále nahoru. U nás o několik desítek procent ročně,” potvrzuje Chalkid Himmat z marketingu distribuční společnosti CD Projekt.
Loni jich firma na českém trhu prodala tři sta tisíc. Průměrná cena novější počítačové hry se pohybuje okolo tisíce korun. “Prodeji navíc pomáhá i pokles pirátství. Spousta produktů je chráněna proti kopírování,” dodává Himmat.

MEZITITULEK: O Češích je slyšet v cizině
Ze stoupající poptávky těží i společnost ProGamers, která má po celé republice už několik počítačových heren Cyber Café a na právě probíhajícím brněnském veletrhu Invex pořádá mistrovství republiky v počítačových hrách.
“Mistrem se pravděpodobně mohou stát pouze ti, kdo pravidelně trénují a vyhrávají různé kvalifikace, které pořádáme,” tvrdí ředitel ProGamers Daniel Mikšovský. Mistrovství České a Slovenské republiky v profesionálním hraní se koná už od roku 2002.
O českých hrách je navíc slyšet v cizině. Tuzemská firma Illusion Softworks podepsala spolupráci s Take2, jednou z deseti největších celosvětových vydavatelských firem. Díky tomu jsou české hry jako Mafia či Hidden and Dangerous známé po celém světě. Mafie se prodaly více než dva milióny kusů.
Do ciziny prorazil i mladý majitel firmy Redboss Jan Řežáb, který dodává zábavu především do mobilních telefonů. V Česku spolupracuje se všemi operátory, jeho programy jsou ale k dostání v osmi desítkách zemí na celém světě.

MEZITITULEK: Hry nesou operátorům
Hry do mobilů jsou i v Česku jednou z nejstahovanějších věcí. Dvě třetiny z nich pocházejí ze stránek operátorů. “Například v srpnu podíl tržeb za hry z našeho portálu live! vzrostl až na šestapadesát procent. Patří mezi nejnavštěvovanější části portálu,” říká Jakub Hrabovský z Vodafonu.
Češi utratí podle odhadů za hry v mobilech měsíčně zhruba patnáct miliónů korun, v měsících okolo Vánoc částka vyroste až na osmnáct miliónů. Například u T-Mobilu se nejvíce uchytila hra Chcete být milionářem? nebo Piráti z Karibiku 2. “Důvod je zřejmý. Každý se chce na chvíli stát milionářem nebo Jackem Sparrowem,” říká Zdeněk Maršál z T-Mobilu. Jinak jsou na mobilech populární především logické hry, jako například sudoku.

Hospodářské noviny, 12.10. 2006, autor: Zuzana Luňáková, Jan Cizner

×

Hospodářské noviny oceněny v  mezinárodní soutěži

Starší článek

Zásilkový obchod v Česku roste

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více