Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Anketa – turistická centra, regiony, města

Redakce MAM30. 10. 2006

 


36obr_Marek-Mraz.jpgMarek Mráz
ředitel
České Švýcarsko
1. Jak využívá společnost České Švýcarsko formy reklamy k vlastní propagaci?
České Švýcarsko je propagováno v září a říjnu 2006 na internetu (bannery), venkovní reklamou (polepy na tramvajích a autobusech), v rozhlase (spot) a direct mailem. Komunikace k médiím probíhá také pravidelným zveřejňováním tisko-vých zpráv, příležitostných PR článků a dále v rámci mediálního partnerství s Českým rozhlasem Sever a Dnes. S veřejností je komunikováno i v rámci různých akcí (např. křest publikace Lidové památky Českého Švýcarska), propagací ve formě výstav velkoformátových fotografií Českosaského Švýcarska, účastníme se Tourfilmu v Karlových Varech atd.
2. Inzeruje České Švýcarsko také v zahraničí?
Naše společnost do této doby České Švýcarsko ve větší míře v zahraničí nepropagovala. V rámci spolupráce s naším německým partnerem (Tourismus Verband Sächsische Schweiz se sídlem v Bad Schandau) je ČŠ sporadicky propagováno v Německu (články, účast na veletrhu v Drážďanech). Propagaci ČŠ v zahraničí ale do budoucna plánujeme. Od roku 2006 se pro propagaci regionu České Švýcarsko využívá jednotné logo, které vychází z loga turistického regionu Saské Švýcarsko. Používání loga prohlubuje myšlenku přeshraničního regionu Českosaské Švýcarsko.
3. Spolupracujete na své propagaci i v rámci většího celku (eurogionu) či např. s Czech Tourismem apod.?
Spolupráce s agenturou Czech Tourism se pro rok 2006 stala oficiální a náš region je tak prostřednictvím naší společnosti intenzivně propagován v nabídce české centrály. Pracovníci společnosti České Švýcarsko jsou také členy marketingové skupiny projektu podporujícího domácí cestovní ruch. Při propagaci ČŠ se snažíme spolupracovat i s dalšími subjekty aktivními v cestovním ruchu a usilujeme o větší zapojení podnikatelů. Současná propagační kampaň částečně probíhala na základě Koncepce rozvoje cestovního ruchu, která byla vytvořena ve spolupráci se zástupci veřejné správy a podnikatelů. Nyní chceme vzájemnou spolupráci v regionu prohloubit – byla ustanovena marketingová skupina, která se na přelomu roku 2006-2007 bude podílet na tvorbě střednědobé marketingové strategie pro propagaci regionu.
4. Sledujete a nějakým způsobem měříte návštěvnost ČŠ v závislosti na jeho propagaci?
Návštěvnost regionu v závislosti na jeho propagaci byla částečně sledována v dotazníkovém šetření (konec léta 2005), které proběhlo v rámci přípravy Koncepce rozvoje cestovního ruchu v ČŠ. Další, menší dotazníkové šetření probíhá nyní v souvislosti s reklamní kampaní v měsících září a říjen. Soustavný monitoring zatím neprobíhá, jeho zavedení je předmětem dalších připravovaných projektů.
5. Spolupracujete s agenturou 1. pozitivní – proč jste si vybrali pražskou agenturu, a ne jinou z vlastního či blízkého regionu?
S informací o připravovaném výběru agentury na realizaci reklamní kampaně jsme se obrátili na deset agentur. Při oslovování agentur pro nás byly klíčové jejich reference, při samotném výběru agentury byla nejdůležitější podaná nabídka. Lokální hledisko nahrálo roli, nejlepší reference měly agentury se sídlem v Praze.
6. Z jakých prostředků jsou vaše marketingové aktivity financovány? Využíváte strukturálních fondů Evropské unie?
V současnosti je propagace regionu zajišťována převážně ze strukturálních fondů EU. Projekt České Švýcarsko – Propagační a informační kampaň 2006 je spolufinancován EU a státním rozpočtem v rámci Společného regionálního operačního programu. Na tento projekt navazují další projekty, které se propagace regionu týkají více či méně také. Okrajově k propagaci přispívají také uzavřená mediální partnerství (propagace spíše lokálního rázu), příspěvky sponzorů a uzavřené obchodní smlouvy s podnikateli.



36obr_janaMixánová.jpgJana Mixánová
asistentka
Euroregion Šumava
1. Komunikuje Euroregion Šumava směrem k médiím a veřejnosti také jako celek, nebo je komunikace roztříštěna mezi jednotlivé regiony?
Komunikace probíhá jak samotnými městy, obcemi nebo mikroregiony, tak Euroregionem Šumava jako celkem. Vydávají se například společné propagační materiály pro Šumavu a Český les určené především pro veletrhy a informační turistická centra v Euroregionu. Pokud se veletrhů účastní Euroregion Šumava, propaguje nejen celý Euroregion, ale samozřejmě, pokud se veletrhu samy neúčastní, také jednotlivé oblasti. Další komunikace probíhá prostřednictvím webových stránek, kde jsou zveřejňovány aktivity a činnosti v rámci Euroregionu Šumava.
2. Jak probíhají společné marketingové aktivity s vašimi německými partnery-regiony?
Ve většině případů probíhá komunikace s veřejností odděleně. Při společných akcích se Euroregion Šumava, Euroregion Bayerischer Wald a Euroregion Mühlviertel prezentují jako jeden celek. Současně však při vydávání některých propagačních materiálů dochází ke spolupráci a také finanční spoluúčasti. Reklamu si každá část dělá vlastní.
3. Který ze šumavských regionů má podle vás nejzdařilejší propagaci?
Každá část Šumavy nebo Českého lesa propaguje něco odlišného, jiné aktivity. Nedokážu zhodnotit komunikaci prostřednictvím médií, jelikož ta probíhá regionálně nebo místně. Výborné propagační materiály připravuje Prachaticko a Vimperk, Český Krumlov má velmi dobře připravené webové stránky.
4. Sledujete a nějakým způsobem měříte návštěvnost Euroregionu v závislosti na jeho propagaci?
Neměříme.
5. Spolupracujete s reklamními agenturami, nebo vzniká kreativní koncept in-house a tisk a další práce zadáváte grafickým studiím?
S reklamními agenturami nespolupracujeme, kreativní koncept vzniká u nás. Další práce přenecháváme grafickým studiím.
6. Jak jsou vaše marketingové aktivity financovány? Využíváte prostředků ze strukturálních fondů EU?
Euroregion Šumava v rámci propagace vydává propagační materiály a provozuje webové stránky. Vytvoření webových stránek bylo spolufinancováno z fondů EU. Pro konkrétní propagační materiály je obvykle vytvořen samostatný projekt nebo jsou tyto materiály vydány v rámci jiného projektu, jehož jsou doplňkem, a následně jsou spolufinancovány z fondů EU.



36obr_Jitka-Zikmundová.jpgJitka Zikmundová
destination management
Českokrumlovský rozvojový fond
1. Jakou formu komunikace s médii a veřejností volí město Český Krumlov?
Formu inzerce, zejména v odborných magazínech z oblasti cestovního ruchu, dále formu redakčních článků v časopisech a magazínech o cestování, životním stylu, v přílohách deníků.
2. Má Český Krumlov svou reklamu také v zahraničí? Spolupracujete na své propagaci s institucemi jako Czech Tourism apod.?
Nejedná se o klasickou placenou reklamu, podporujeme novináře při jejich pracovních cestách, děláme kompletní servis pobytu žurnalistů v Českém Krumlově. Komunikujeme s partnery v Českém Krumlově z řad podnikatelů – pokud si zadávají inzerci své firmy, my podpoříme inzerát PR textem a fotografiemi. Funguje to i obráceně – pokud se píše o městě reportáž, doporučíme návštěvu určitých podnikatelů. S agenturou Czech Tourism spolupracujeme především při organizaci služebních cest.
3. Sledujete a nějakým způsobem měříte návštěvnost Českého Krumlova v závislosti na jeho propagaci?
Vedeme archiv inzerce a veškerého PR a snažíme se počítat mediální hodnotu článků, ale neděláme další vyhodnocování. Rádi bychom ovšem do budoucna tuto oblast řešili.
4. Spolupracujete s reklamními agenturami, nebo kreativní koncept vzniká in-house a tisk a další práce zadáváte grafickým studiím?
Zatím s agenturami nespolupracujeme, koncept, texty tvoříme v rámci týmu, popř. s externími spolupracovníky a spolupracujeme s grafickým studiem, které pracuje s corporate designem destinace.
5. Z jakých prostředků je financována propagace vašeho města?
Financujeme ji z rozpočtu města.

×

Zakladatelé Skype chtějí mít na webu i televizní vysílání

Starší článek

Mediacom je celoevropskou mediální agenturou UniCredit Group

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více