Ahold popírá, že cenová válka v Nizozemsku skončila
Nizozemský řetězec Ahold popřel, že by ukončil cenovou válku, která na jeho domácím trhu trvá už tři roky. Ahold tak reagoval na informace, které se objevily na finančních trzích. Akcie konkurenčního řetězce Laurus zpevnily asi o 17 procent právě po spekulacích o ukončení cenové války.
Boj na nizozemském maloobchodním trhu vede řetězec supermarketů Albert Heijn, který je součástí skupiny Ahold. Podle agentury Reuters cenová válka ublížila konkurenci, zatímco Ahold v ní vítězí a postupně si upevňuje podíl na trhu.
Ahold je největším maloobchodním řetězcem v Nizozemsku, ale působí i na dalších trzích v Evropě a v Severní Americe. V České republice provozuje supermarkety Albert a hypermarkety Hypernova. V Nizozemsku má asi 700 obchodů a podíl na trhu kolem 26,4 procenta.
Ahold začátkem roku 2003 výrazně snížil ceny, aby získal zákazníky, kteří začali ceny v prodejnách Aholdu považovat za příliš vysoké a obrátili se na konkurenční řetězce.
Ahold v Nizozemsku za poslední tři roky snížil ceny už více než desetkrát a mluvčí řetězce dnes uvedl, že další snížení cen nemůže vyloučit. Kdy by ale k takovému kroku mohl sáhnout, nicméně nechtěl říci. “Informace předem svým konkurentům nepodáváme,” řekl mluvčí Jan Christiaan Hellendoorn.
Nizozemský list NRC Handelsblad ale o víkendu napsal, že podle ředitele Alberta Dicka Boera by cenová válka měla skončit v prosinci. “V roce 2003 jsme si stanovili tříletý plán. Úkoly, které jsme si dali, jsme splnili,” řekl Boer. Albert se podle něj dostal zhruba do poloviny mezi konkurenty a této pozice už se nechce vzdát.