Nová hlavní zpravodajská relace Primy s názvem 1. zprávy láká více diváků než její předchozí verze. Stále jich je však méně než u konkurenčních Televizních novin na Nově a Událostí České televize. Novou podobu zpráv nabízí Prima od neděle 17. září. Změnila moderátory i grafiku a délku zpráv prodloužila o pět minut na celkových 20.
Osm relací 1. zpráv od 17. do 24. září zhlédlo v průměru 1,04 milionu dospělých diváků, zatímco posledních osm Zpravodajských deníků na Primě do soboty 16. září vidělo 899 000 lidí. Vyplývá to z peoplemetrového měření ATO-Mediaresearch, které zveřejňuje server Novinky.cz.
Zájem o Televizní noviny a Události ve stejném období rovněž stoupl. Průměrně se na Televizní noviny na Nově od 17. září dívalo 2,54 milionu lidí, u Událostí to bylo 1,14 milionu. Před tímto datem byla průměrná sledovanost hlavních zpráv na Nově 2,32 milionu dospělých, u Událostí 1,02 milionu.
Největší zájem z dosud osmi odvysílaných relací byl o premiéru v neděli 17. září. Na novou podobu relace bylo zvědavo 1,29 milionu lidí, což podle údajů Primy ve srovnání s dosavadní zářijovou sledovaností znamená nárůst o 380 000 diváků. Na premiérové 1. zprávy se tak dívalo téměř 46 lidí z každé stovky, která byla v tu dobu u obrazovek. To je zhruba o osm procent více oproti dosavadnímu průměru za září.
Hlavní večerní zprávy nabízí Prima jako první ze tří celoplošných televizí, a to od 19:00. Nyní končí v 19:20, a proto se o pět minut překrývají s Událostmi ČT. Televizní noviny začínají v půl osmé, takže se rovněž částečně kryjí s relací ČT.
O zprávy na Primě byl dlouhodobě nižší zájem než o obdobnou relaci Novy a ČT. Od půlky září proto Prima přistoupila k proměně dosavadního Zpravodajského deníku. Upustila od moderování zpráv jednou osobou a zavedla stejně jako Nova a ČT moderátorské dvojice. Angažovala proto čtyři nové moderátory, včetně dřívější redaktorky České televize Světlany Zárubové či Petra Tichého, který se mimo jiné v poslední době podílel na rozjezdu nové digitální zpravodajsko-publicistické stanice Z1.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?