Wall Street Journal se více zaměří na módu a luxusní zboží
Americký ekonomický deník Wall Street Journal rozšíří na svých stránkách informace o módě a módním průmyslu. Pro tento účel zřídil v New Yorku speciální redakci, která bude pro americkou, evropskou, asijskou a internetovou mutaci listu koordinovat celosvětové zpravodajství o módě a o prodeji oděvů a luxusního zboží. Před začátkem newyorského Týdne módy to oznámil vydavatel deníku Dow Jones and Company.
Krok novým směrem má podle výkonného viceprezidenta společnosti Gordona Crovitze pomoci čtenářům pochopit důležité a rozvíjející se módní odvětví s odhadovanou hodnotou 200 miliard dolarů. “Kromě toho si stále více inzerentů z oděvních oborů a z výroby luxusních předmětů uvědomuje vysokou hodnotu našich čtenářů,” dodal. Jako příklad uvedl, že podle nezávislých průzkumů kupují čtenáři Wall Street Journalu více dámských módních doplňků než čtenáři jakéhokoli ženského módního časopisu.
Móda se stává stále důležitějším tématem jak pro list, tak pro jeho čtenáře na celém světě, soudí šéfredaktor Paul Steiger. “Naše zpravodajství se bude lišit od ostatních publikací tím, že bude zahrnovat byznys v módním průmyslu a za módními trendy,” uvedl.
Do redakce v čele se zkušenou reportérkou a manažerkou Lisou Bannonovou přejde pět módních zpravodajů pracujících dosud v New Yorku pro různé rubriky Wall Street Journalu. Nové oddělení bude také spolupracovat s reportéry v dalších městech, včetně Paříže, Londýna, Tokia a Los Angeles.
Dříve přísně ekonomický deník se na módu a životní styl zaměřil už počátkem letošního roku, kdy jeho evropské vydání spojilo síly s britským vydavatelstvím Show Media a začalo tisknout vkládaný čtvrtletník Style Journal. Časopis o módě, prvotřídních potravinách a víně, o cestování, designu a spotřební elektronice se soustředí především na vysokopříjmovou klientelu.