Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

VLP začne vydávat Pražský deník a časopis pro ženy Glanc

Redakce MAM14. 9. 2006

Společnost Vltava-Labe-Press začne vydávat dva nové tituly, regionální zpravodajský Pražský deník a časopis pro ženy Glanc. První číslo Pražského deníku si lidé budou moci koupit v pondělí 18. září, Glanc se na trhu objeví o tři dny později. Zároveň VLP sjednotí grafickou podobu svých regionálních Deníků Bohemia a Deníků Moravia i jejich redakční systémy a inzerci. “Ještě stále věříme v papír,” řekl s nadsázkou přítomným předseda představenstva VLP Zoltan Morvai k důvodům, proč VLP přichází na trh tištěných regionálních deníků, když se občas objevují názory, že trh tištěných periodik není příliš perspektivní. Všední vydání Pražského deníku bude stát osm korun, v pátek s TV magazínem o dvě koruny více. VLP nechá Pražský deník vytisknout v nákladu 100 000 kusů.
Morvai se neobává konkurence čtyř bezplatných deníků, které v současné době v Praze a okolí vychází. Podle něj každé velké město nemá jedny, ale více lokálních regionálních novin. V ČR se podle něj prodá na 1000 obyvatel zhruba 150 výtisků novin, v Anglii asi 400, v Německu 320. “Prostor tady je, jen musíme správně určit cílovou skupinu,” uvedl Morvai.
Redakce Pražského deníku bude mít asi 90 lidí, vedením je dočasně pověřen Matěj Hušek, který v minulosti pracoval v deníku Právo. Součástí redakce Pražského deníku se podle Huška stane současná centrální redakce, která pro regionální tituly VLP připravovala celostátní či zahraniční témata pro každý regionální deník stejná.
V souvislosti se sjednocením svých titulů získala firma i webovou doménu www.denik.cz. Morvai také potvrdil informace o tom, že Pražský deník bude spolupracovat s internetovým zpravodajským serverem Aktuálně.cz, od něhož bude přebírat některé exkluzivní materiály.
Po několika programových titulech uvede VLP prostřednictvím dceřiné firmy Astrosat na trh také svůj první časopis pro ženy. Bude se jmenovat Glanc, vycházet bude každých 14 dní, na trhu se objeví v nákladu 220.000 výtisků a bude určen ženám od 24 do 49 let.
Šéfredaktorka Glancu Halina Pawlowská řekla, že od ostatních časopisů na trhu se nový titul bude lišit tím, že bude zahrnovat dva časopisy v jednom. “Je to společenský časopis o životním stylu, což se rovná stylový časopis o společnosti. Je to kompilát, který by měl čtenářce dát to i to a nemusela si kupovat časopisy dva,” uvedla Pawlowská. Cenu, za níž bude nový titul na trhu, ale zatím VLP nezveřejnila.
VLP vydává podle údajů na svých webových stránkách 72 regionálních Deníků Bohemia a Deníků Moravia, devět zcela samostatných týdeníků, 18 týdeníků vkládaných a celostátní Šíp, který vznikl loni na podzim přeměnou regionálního Večerníku Praha.
Průměrný denní náklad všech titulů VLP byl v loňském roce podle Kanceláře ověřování nákladu ABC ČR 403.629 výtisků na vydání; podle informací VLP si jejich tituly denně přečte zhruba 1,3 milionu čtenářů. Pod VLP patří i tiskárny v Českých Budějovicích, Plzni, Hradci Králové, Praze a Olomouci. Firma zaměstnává asi 1500 stálých pracovníků.
Podle účetní závěrky firmy patří 80 procent VLP německé společnosti Pol-Print, pětina pak rovněž německé Rheinisch-Bergische Verlagsgesellschaft, která ovládá mediální skupinu Mafra. VLP je součástí Verlagsgruppe Passau. Loni VLP hospodařila se ziskem 47 milionů korun, což je o 57,2 milionu korun méně než v roce 2004.

×

Počet zabitých novinářů ve světě je prý letos již vyšší než loni

Starší článek

Počet zabitých novinářů ve světě je prý letos již vyšší než loni

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Fakulta strojní VŠB-TUO

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20214. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Více než měsíc s Clubhouse v Česku. Jak se síti zatím daří?

Počáteční šmrnc exkluzivity a velkého zájmu o novinku už postupně ochlazuje. Zatím je stále dostupná jen pro majitele iPhonů, na uživatele…
4. 3. 20214. 3. 2021
Marketing

Jay-Z provokuje. Se značkou Monogram upozorňuje na pokrytectví zákonů

Nová kampaň marihuanového brandu Monogram od rappera Jay-Z si vzala na mušku americké zákony. „Válku s drogami“ staví do kontrastu…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více