Česká televize porušila zákon při hodnocení veřejné zakázky na nákup užitkových vozidel, když vyřadila čtyři z pěti nabídek. Rozhodl o tom Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Televize teď musí do tendru vrátit nabídku firmy A. Charouz a o vítězi rozhodnout znovu, řekl mluvčí úřadu Kristián Chalupa. ČT se proti verdiktu neodvolala. Podle mluvčího Martina Krafla televize počká na písemné vyhodnocení rozhodnutí, pak zaujme stanovisko.
ČT chtěla koupit celkem 17 aut pro pražskou centrálu i pro studia v Brně a Ostravě. Z pěti nabídek ale ze soutěže čtyři vyřadila, podle úřadu tak mohla ovlivnit pořadí nabídek. Firma Porsche Inter Auto CZ podle výběrové komise uvedla v nabídce a návrhu smlouvy rozdílné ceny, společnost AUTO PALACE nedodala všechny potřebné dokumenty, firmy Amond a A. Charouz prý nesplnily zadání.
Komise pak jedinou zbylou nabídku společnosti TUkas vyhodnotila jako nejvýhodnější. Firma Antonína Charouze se proti tomu jako jediná odvolala, ale neúspěšně. Podnikatel se poté obrátil na antimonopolní úřad, jenž nyní ČT nařídil vrátit Charouzovu firmu do soutěže.
Podle Charouze připravovala ČT podmínky soutěže podle nabídky a ceníku užitkových vozů Volkswagen. Odpovídá tomu prý například požadovaný obsah motoru, uspořádání sedadel nebo stanovené minimální rozměry aut, které s přesností na milimetry odpovídají rozměrům vozů Volkswagen, uvedla firma v podnětu k úřadu. Charouz nabízel televizi automobily Ford, které měly víc míst, než ČT požadovala. Podle úřadu ale vítězná firma počet míst v nabídce neuvedla vůbec.
Vztah Charouze s Českou televizí byl v minulosti médii několikrát kritizován. Charouzova firma BPA vlastnila exkluzivní přenosová práva na hokejovou extraligu a patřila mezi hlavní obchodní partnery veřejnoprávní televize.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?