ÚOHS: Česká televize špatně vyhodnotila soutěž na nákup aut

13. 9. 2006 16:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

Česká televize porušila zákon při hodnocení veřejné zakázky na nákup užitkových vozidel, když vyřadila čtyři z pěti nabídek. Rozhodl o tom Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Televize teď musí do tendru vrátit nabídku firmy A. Charouz a o vítězi rozhodnout znovu, řekl mluvčí úřadu Kristián Chalupa. ČT se proti verdiktu neodvolala. Podle mluvčího Martina Krafla televize počká na písemné vyhodnocení rozhodnutí, pak zaujme stanovisko.
ČT chtěla koupit celkem 17 aut pro pražskou centrálu i pro studia v Brně a Ostravě. Z pěti nabídek ale ze soutěže čtyři vyřadila, podle úřadu tak mohla ovlivnit pořadí nabídek. Firma Porsche Inter Auto CZ podle výběrové komise uvedla v nabídce a návrhu smlouvy rozdílné ceny, společnost AUTO PALACE nedodala všechny potřebné dokumenty, firmy Amond a A. Charouz prý nesplnily zadání.
Komise pak jedinou zbylou nabídku společnosti TUkas vyhodnotila jako nejvýhodnější. Firma Antonína Charouze se proti tomu jako jediná odvolala, ale neúspěšně. Podnikatel se poté obrátil na antimonopolní úřad, jenž nyní ČT nařídil vrátit Charouzovu firmu do soutěže.
Podle Charouze připravovala ČT podmínky soutěže podle nabídky a ceníku užitkových vozů Volkswagen. Odpovídá tomu prý například požadovaný obsah motoru, uspořádání sedadel nebo stanovené minimální rozměry aut, které s přesností na milimetry odpovídají rozměrům vozů Volkswagen, uvedla firma v podnětu k úřadu. Charouz nabízel televizi automobily Ford, které měly víc míst, než ČT požadovala. Podle úřadu ale vítězná firma počet míst v nabídce neuvedla vůbec.
Vztah Charouze s Českou televizí byl v minulosti médii několikrát kritizován. Charouzova firma BPA vlastnila exkluzivní přenosová práva na hokejovou extraligu a patřila mezi hlavní obchodní partnery veřejnoprávní televize.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení