Evropský trh se spotřební elektronikou letos vzroste o osm procent. Nárůst tržeb se tak zrychlí ze šesti procent za minulý rok a ze čtyř procent za rok 2004. Na berlínském veletrhu spotřební elektroniky IFA to uvedl předseda německé odvětvové asociace Hans-Joachim Kamp. IFA je nejstarší veletrh spotřební elektroniky na světě.
Předpověď zahrnuje také tržby za telekomunikační a informační technologie, které jsou ale nižší než průměr odvětví. V kategorii individuální techniky a domácí zábavy budou hlavním tahounem růstu tržeb ploché televizory, přestože se očekává pokles jejich cen. V celé kategorii dosáhly tržby v deseti předních evropských zemích za první pololetí 41 miliard eur.
„Jen těsně pod 52 procenty celoevropských tržeb dělaly letos v prvním pololetí LCD a plazmové televize proti 31 procentům za stejné období minulého roku,“ řekl Kamp. Dodal, že podíl tradičních televizorů klesl na 11 z loňských 22 procent. Kamp předsedá divizi spotřební elektroniky v německé asociaci ZVEI a spolupracuje s několika agenturami, které se zabývají průzkumy trhu.
Průměrná cena televizoru na deseti největších evropských trzích vzrostla za 12 měsíců o 23,5 procenta, protože jsou ploché televizory výrazně dražší než televize klasické. Korejská firma LG Electronics ale na veletrhu uvedla svůj odhad, podle nějž se ceny plochých televizorů v příštím roce sníží o 30 procent a více.
Kamp dodal, že německý trh s elektronikou za evropským pokulhává. Odhad všech kategorií dohromady počítá v Německu s růstem o čtyři procenta, ale individuální elektronika a domácí zábava by mohly zvýšit tržby o deset procent, napsala agentura Reuters.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).