Trh se spotřební elektronikou letos v Evropě vzroste o 8 %

4. 9. 2006 08:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Evropský trh se spotřební elektronikou letos vzroste o osm procent. Nárůst tržeb se tak zrychlí ze šesti procent za minulý rok a ze čtyř procent za rok 2004. Na berlínském veletrhu spotřební elektroniky IFA to uvedl předseda německé odvětvové asociace Hans-Joachim Kamp. IFA je nejstarší veletrh spotřební elektroniky na světě.
Předpověď zahrnuje také tržby za telekomunikační a informační technologie, které jsou ale nižší než průměr odvětví. V kategorii individuální techniky a domácí zábavy budou hlavním tahounem růstu tržeb ploché televizory, přestože se očekává pokles jejich cen. V celé kategorii dosáhly tržby v deseti předních evropských zemích za první pololetí 41 miliard eur.
„Jen těsně pod 52 procenty celoevropských tržeb dělaly letos v prvním pololetí LCD a plazmové televize proti 31 procentům za stejné období minulého roku,“ řekl Kamp. Dodal, že podíl tradičních televizorů klesl na 11 z loňských 22 procent. Kamp předsedá divizi spotřební elektroniky v německé asociaci ZVEI a spolupracuje s několika agenturami, které se zabývají průzkumy trhu.
Průměrná cena televizoru na deseti největších evropských trzích vzrostla za 12 měsíců o 23,5 procenta, protože jsou ploché televizory výrazně dražší než televize klasické. Korejská firma LG Electronics ale na veletrhu uvedla svůj odhad, podle nějž se ceny plochých televizorů v příštím roce sníží o 30 procent a více.
Kamp dodal, že německý trh s elektronikou za evropským pokulhává. Odhad všech kategorií dohromady počítá v Německu s růstem o čtyři procenta, ale individuální elektronika a domácí zábava by mohly zvýšit tržby o deset procent, napsala agentura Reuters.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.