Trh s módou se rapidně mění
Čím konkrétně je ten produkt, který prodáváte reklamním agenturám?
Informace a analýzy o trendech, které spotřebitelé po celém světě sdílejí. Agentury chtějí vědět, jaká hudba je v kurzu, jaké módní styly. Nediktujeme našim zákazníkům módu, kterou mají propagovat. Naopak, WGSN má své pozorovatele, kteří vnímají, co se nosí na ulicích, vliv různých kultur a etnik.
Podle výčtu vašich klientů pracujete třeba s agenturní sítí Leo Burnett nebo McCann-Erickson. Pozorujete pak práci reklamních agentur, nakolik pracují s trendy?
Bohužel jejich práci tolik nesleduji. Myslím si však, že našich informací využívají ve větší míře menší, nezávislé agentury, které nejsou tolik propojené s médii nebo nemají vlastní výzkumy. Daří se jim někdy trendy přetvářet, přinášejí do reklamy a vůbec do našeho života nové výzvy, experimentují.
Stella McCartney navrhuje kolekci pro Adidas, Madonna je tváří H&M. Má náklonnost celebrit nějaký vliv na chování luxusních značek?
Ano, luxusní značky, jako třeba Burberry nebo Gucci, si uvědomují, že pokud si nezískají dnešní mladé publikum, tak jednou vyhynou. Obecně se mluví o demokratizaci luxusních značek, stávají se přístupnějšími širším vrstvám zákazníků. Dnes značce už nestačí známá tvář, lidé daleko více sledují její chování, její politiku. Trh s módou se rapidně mění.
“in” je asie. Vedle futuristických výstřelků ovlivňují dnešní módu i design podle Kenningtonové i orientální styly a kultura.
kam kliknout pro inspiraci?
Přehled webových adres o trendech
Hint Fashion Magazine (www.hintmag.com) – věnuje se víceméně trendům a osobnostem ze světa módy.
The Cool Hunter (www.thecoolhunter.net) – přináší denně novinky a ukázky posledních novinek a trendů v oblasti módy, hudby, umění, cestování, městského životního stylu, designu a kultury. Má síť lokálních “trendspotterů” v největších světových metropolích. Zákazníkům poskytuje servis v podobě prognóz trendů a analýz konzumních preferencí. Je zdrojem informací pro společenské a módní magazíny.
Springwise (www.spring-wise.com) – globální poskytoval informací, analýz a databáze nápadů pro nový byznys. Určen regionálním i nadnárodním korporacím, investorům, pracovníkům v marketingu, médiím a dalším. Disponuje více jak osmi tisíci “spring-spottery” v 70 zemích světa. Zdarma posílá měsíční newslettery, je propojen s obdobně zaměřeným webem trendwatching.com. Sídlo má v nizozemském Amsterdamu, funguje od r. 2002.
Trendwatching (www.trendwatching.com) – nezávislá poradenská firma poskytující informace a analýzy o spotřebitelských trendech, insight studie a tipy pro inovace v podnikání. Měsíční a bezplatný Trend Briefing dostává více jak 130 000 profesionálů ze světa byznysu. Sesterská společnost amsterdamské Springwise.
Trend Hunter (www.trendhunter.com) – on-line magazín zaměřený na monitoring trendů, podobný obsah jako na Cool Hunter. Sesterskými magazíny jsou Luxury Reviewer, Ad Cult, Techopolis, Hip Hotel Reviews and Styleteria. Generuje nápady ze světa módy, showbyznysu i reklamy, přináší i společenská témata. “Trendhunteři” se rekrutují z obchodních, kreativních, mediálních i dalších profesí.
WGSN (www.wgsn.com) – globální poskytovatel spotřebitelsky orientovaných výzkumů, analýz a informací z oblasti módy, designu a kultury. Disponuje sítí editorů, fotografů, analytiků, a “byznys” inovátorů. Mezi klienty patří např. Adidas, Arcadia, Bennetton, BBC Worlwide, Diesel, Disney, Donna Karan, Gap, Hugo Boss, H&M, Kmart, L’Oréal, Motorola, P&G aj. Obsah je přístupný bezplatně jen částečně.