Thomas Cook posiluje internetový prodej zájezdů
Společnost Thomas Cook, druhý největší evropský koncern zaměřený na turistický ruch, pokračuje v posunu svého byznysu směrem k e-commerce. V uplynulých dnech představila firma přepracovanou verzi svých stránek www.thomascook.de, které fungují jako plnohodnotná online cestovní kancelář. Na homepage tak prodává nejen zájezdy ze stáje vlastních značek (nejdůležitější z nich je Neckermann), ale i konkurenční produkty. V dalším kroku se předpokládá, že podobným procesem projde i britská verze stránek, do konce roku má následovat ještě Nizozemsko a v půlce příštího roku Belgie a Francie. V Británii Thomas Cook počítá v obchodním roce 2005/06 s podílem internetového prodeje zájezdů na celkovém obratu ve výši 20 %. Thomas Cook před časem oznámil, že chce v příštích třech letech inkasovat z prodeje produktů cestovního ruchu prostřednictvím internetu až 1,4 miliardy eur a zdvojnásobit tak současný 9% podíl online odbytu. Za podmínku označila firma investice do technického zázemí ve výši stovek milionů eur.