Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

The Daily Telegraph s odpoledním multimediálním servisem

Redakce MAM7. 9. 2006

Britský konzervativní deník The Daily Telegraph oznámil, že na svých internetových stránkách začne nabízet multimediální odpolední vydání. Nová zpravodajská služba bude určena k tomu, aby si uživatelé mohli vzít s sebou na cestu domů z práce buď jen texty na papíře, nebo i ostatní média v nějakém osobním elektronickém zařízení.
Průběžnost ve zpravodajství britských deníků na internetu ovšem není nová. Podnikatelský list Financial Times to činí už několik let a také Guardian již zařazuje na svůj web články hned, jak je novináři napíší.
Bývalý šéfredaktor Financial Times o tom před lety řekl, že to mezi jeho podřízenými původně způsobilo menší zemětřesení a obavy, že prozradí konkurenci své informace, ale později naopak začali považovat za otázku prestiže, aby měli na webu zprávu co nejdříve.
Manažeři britských redakcí seriozních listů se už také zbavili obav, že by kvůli pouhému zařazení článků na internet, kde jsou dostupné zpravidla zdarma, přišli o čtenáře papírového vydání, které je za peníze. Bulvární noviny si ovšem zatím své “sólokapry” pečlivě chrání jen pro papírová vydání.
S tím, jak zejména mladší generace dává při vyhledávání zpravodajství přednost internetu před papírem, nemají vydavatelé britských novin vlastně jinou možnost, jak si čtenáře udržet. Musejí prostě za nimi.
“Nemyslíme si, že jsou noviny mrtvé, ale je jasné, že naše odvětví prochází změnou strukturální, nikoli cyklickou, a že nepodstoupit tuto změnu není možné,” řekl ředitel zpravodajství Daily Telegraphu Will Lewis.
Daily Telegraph má několik měsíců nové majitele, kteří už podnikli celou řadu změn. Patří mezi ně zahájení výstavby nového multimediálního zpravodajského sálu pro novináře, ale také plánované propuštění asi 70 z nich.
Nový zpravodajský sál má umožnit, aby novináři z jednotlivých médií pracovali spolu a koordinovaně. Vedoucí rubrik budou řídit všechna média v dané oblasti, takže řízení prací na textech, fotografiích, zvuku či videu bude v každé rubrice podléhat jednomu nadřízenému. List v nejbližší době najme své první kameramany.
Jistou revolucí je také rozhodnutí, že se redakce vrátí z okraje do středu Londýna, i když to nebude do pověstné novinářské ulice Fleet Street, kterou už všechny anglické redakce opustily. Vedení předpokládá, že v novém prostředí bude redakce fungovat 24 hodin denně. I to je dnes už požadavek doby.
Naopak vedení listu znovu potvrdilo, že nebude následovat ostatní britské seriozní listy a že v papírové formě bude nadále vycházet ve velkém formátu. Deníky The Independent, The Times a The Guardian už svůj formát zmenšily ve snaze, aby usnadnily lidem čtení.
Nová služba Daily Telegraphu bude obsahovat asi 12 stránek článků a bude k dispozici kolem 17. hodiny britského času (18:00 středoevropského). Bude doplněna zvukovými a televizními záznamy. The Guardian nabízí svou podobnou službu G24 průběžně a uvádí, že jde o “nové noviny každých 15 minut”.
Verzi přehledného zpravodajství a článků ke stažení do počítače má i Financial Times, který je ale jedním z mála světových titulů, jež si mohou dovolit za přístup žádat předplatné. Druhým je rovněž ekonomický americký list Wall Street Journal.

×

Sebevědomá Kampuschová médiím odhalila tvář i své sny

Starší článek

Experti: Na zpoždění digitalizace může vydělat Nova a Prima

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Ogilvy

Ondřej Obluk vedle Ogilvy nově řídí i agenturu VMLY&R

V agenturách sítě WPP dochází k další změně. Vedení tuzemské VMLY&R od začátku března přebírá šéf Ogilvy Ondřej Obluk. Dosavadní CEO…
1. 3. 20211. 3. 2021
Lidé

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Po téměř třech dekádách kariéry fotoreportéra pro mediální dům přichází Dan Materna do společnosti Czech Photo. Bude fungovat jako manažer největší…
1. 3. 20211. 3. 2021
Lidé

Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Partnerem společnosti Kogi CON, která se specializuje na měření a transformace firemních kultur, se stal Pavel Kuhn, jenž pomáhal rozvoji…
1. 3. 20211. 3. 2021
Marketing

Goodkin zajistí marketing skupiny Assa Abloy pro střední a východní Evropu

Tříkolové výběrové řízení probíhalo od května, účastnilo se ho pět agentur. Goodkin díky vítězství strategicky a kreativně povede…
1. 3. 20211. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo
Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více