Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Televizní seriál porušuje zákon

Redakce MAM27. 9. 2006

Česká televize chystá seriál Poslední sezóna z hokejového prostředí, který podle všeho obsahuje zakázanou reklamu. Na dresech hokejistů v seriálu se objeví loga firem, jako například OMV, Tipsport nebo spořitelny Modrá pyramida, stejné společnosti přitom televize označuje jako oficiální partnery pořadu.
Seriál, který chce ČT začít vysílat 20. října, má však mnohem vážnější problém: měly by se zde objevit i přímo výrobky některých sponzorů. “Co se týče partnerství s Poslední sezónou, z jedné strany je to sponzorská aktivita, z druhé strany je to i náš product placement,” potvrdil mluvčí společnosti Škoda Auto Jaroslav Černý.

MEZITITULEK: Skrytá reklama zakázána
V seriálu si tak zahrají nejen Martin Dejdar či Filip Blažek, ale i škodovky. A nebudou samy. “Do seriálu jsme vložili určitou finanční částku a naše produkty,” uvedl mluvčí Budějovického Budvaru Petr Samec.
V zahraničí je podobný způsob propagace, tedy product placement či skrytá reklama, běžný a zejména ve Spojených státech je to oblíbený zdroj financování filmů a televizních sérií. Český zákon o televizním a rozhlasovém vysílání pojem product placement nezná, skrytá reklama je však vysílatelům výslovně zakázána.
“Je to minimálně na hraně. Podle zákona bychom product placement měli hodnotit jako skrytou reklamu. Zatím jsme však seriál neviděli, rada se tím bude zabývat až po zahájení vysílání Poslední sezóny,” uvedl předseda Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) Václav Žák.
Veřejnoprávní televize se však brání. “Loga na dresech nemají se skrytou reklamou nic společného, chtěli jsme se přiblížit realitě autentického hokejového prostředí,” vysvětluje šéfproducent centra dramatické a divadelní tvorby ČT Jaroslav Kučera. “Tato loga na dresech formálně naplňují definici skryté reklamy, fakticky však tento případ za skrytou reklamu nepovažuji,” říká pražský advokát Michael Dub. Kučera také popřel, že by se v Poslední sezóně vyskytoval product placement.

MEZITITULEK: Boj o klíčovou část trhu
I kdyby si televize loga na dresech obhájila, za zařazování produktů přímo do děje může rada udělit pokutu několik set tisíc korun. Pro ČT by to bylo nepříjemné – tematicky atraktivní Poslední sezóna se vedle seriálu Horákovi nebo reality soutěže StarDance má stát hlavní zbraní v souboji s komerčními televizemi.
Momentálně jsou seriály předmětem zájmu miliónů diváků a pro inzerenty to je lákavý cílový trh. Na Ordinaci v růžové zahradě (Nova) se podle údajů ATO – Mediaresearch z minulého týdne dívalo 2,2 miliónu diváků, Ulici (Nova) přes milión, Rodinná pouta (Prima) si zapnulo kolem 1,2 miliónu diváků.

Hospodářské noviny, 27.9. 2006, autor: Aleš Borovan

×

Atlas.cz oficiálně s ICQ

Starší článek

Film Grandhotel bude propagovat lyžařský šampionát v Liberci

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více