Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Televize vydělává, firmy se o ni přetahují

Redakce MAM6. 9. 2006

Za krátkou dobu člověk televizi neuteče. Bude všude, kam se pohne: nejen v klasických televizních zásuvkách, ale i na webových stránkách internetových portálů či v mobilních telefonech všech tuzemských operátorů. A také v zásuvkách pevné linky. Právě televizi přenášenou přes telefonní dráty nyní nastartovala společnost O2.
Telekomunikační společnosti v televizi vidí nový zdroj příjmů, proto se letos předhánějí v tom, kdo uloví více domácností.
Z příkladu kabelových společností UPC a Karneval, které nedávno ohlásily své spojení, totiž vědí, že řada lidí je za televizní zábavu ochotna utrácet měsíčně stokoruny. V případě těchto kabelových televizí to je skoro osm set tisíc pravidelně platících domácností, které dohromady utratí měsíčně zhruba tři sta miliónů korun.

MEZITITULEK: Televize jako trhák O2
Nejvíce na televizi sází česká O2, která ji v září nasadila spolu s přejmenováním společností Český Telecom a Eurotel jako jeden ze svých hlavních trháků. O2 TV nabízí zhruba stejný balík programů jako kabelové televize. Navíc k tomu přidává Videotéku, v této chvíli se zhruba 25 filmy, a televizní archív. Tam si lze prohlédnout zpětně programy za sedm dní.
“Zatím jen u České televize, a ne všechny. U některých pořadů se totiž musí ještě vyřešit vysílací práva,” říká výkonný ředitel pro strategii O2 Stanislav Kůra.
Firma má kromě základní nabídky za necelých 550 korun měsíčně přichystané doplňkové balíčky. V nich jsou filmové kanály nebo programy pro dospělé za dalších 200 nebo 250 korun měsíčně.
Konkurenční UPC v tuto chvíli vyčkává, kolik zákazníků se podaří O2 na televizi přes telefon nalákat. “Během roku chceme získat několik desítek tisíc uživatelů,” říká Kůra, s tím, že teď firma dokáže nabídnout televizi asi na miliónu linek a během pár měsíců by měl přibýt minimálně další milión.

MEZITITULEK: Podzim za korunu
“Konkurenci – nejen ze strany O2 – samozřejmě sledujeme,” říká mluvčí UPC František Malina. A jeho firma hned přispěchala s “protiútokem” – prodloužila akční nabídku. Všechny své služby, tedy televizi, připojení k internetu i nedávno spuštěné telefonování, nabízí na jeden měsíc za korunu.
Akční nabídky O2 jsou také korunové a platí do konce října jak pro zavedení služeb, tak i pro jeden měsíc využívání. Další bonus zákazníci u O2 i UPC získají při kombinací služeb.
Po sečtení poplatků v kombinaci telefon, televize, internet zůstává O2 stále dražší než UPC. Na rozdíl od kabelové společnosti ale její zařízení budou umět přijímat i nové digitální vysílání. Po vypnutí dnešního analogového vysílání si už majitelé takzvaného set-top-boxu od O2 nebudou muset pořizovat další přístroj.
Oběma firmám ale v televizi bude zřejmě velmi úspěšně konkurovat nabídka satelitní Digi Tv, jejíž poplatky jsou proti levnějšímu UPC skoro poloviční. Firma už má sice potřebná povolení k vysílání, ale podle informací serveru Digizone.cz, který televizní trh sleduje, má problémy s vyřizováním objednávek zákazníků.
Televizi do své nabídky multimediální stránky přidal i portál Volný, kde kromě některých on-line televizí nabízí třeba videoklipy.

Hospodářské noviny, 6.9. 2006, autor: Jan Cizner

×

Generální ředitel amerického mediálního gigantu Viacom rezignoval

Starší článek

O2 chce zákazníky TV přes telefon

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více