Švýcarsko má bezplatný ekonomický deník
Ve Švýcarsku začal vycházet první bezplatný deník zaměřený na finance a hospodářství. Jmenuje se CASHdaily, je v němčině, a je proto distribuován převážně v německojazyčné části Švýcarska, uvedla agentura AFP.
První číslo listu, který vydává tisková skupina Ringier, se zaměřilo na prémie manažerů, které mají v této alpské zemi vzrůst od příštího roku až o 50 procent. Zamýšlí se také nad miliony eur, jež zřejmě od médií vydělá Rakušanka Natascha Kampuschová, která byla unesená v dětském věku a nedávno osvobozená.
Dvě stránky list věnuje dopravě, zejména nastupující oblibě hybridních motorů, a přináší test odolnosti na alkohol. Barevný deník ve formátu bulvárních listů má 24 stránek a bude jej možné číst i na internetu.
První číslo bylo vydáno v nákladu 100 000 v očekávání většího zájmu, distribuce je z 1100 míst, která zahrnují i letiště a velké podniky. Běžný náklad se má pohybovat kolem 75 000 výtisků. V sobotu a v neděli list nevychází, redakce má 16 členů.
Bezplatný CASHdaily spolupracuje s placeným týdeníkem Cash, který vydává rovněž Ringier.
V německojazyčné části Švýcarska existují již dva bezplatné deníky s běžným zpravodajstvím, 20 Minuten a Heute.
V České republice vychází několik bezplatných deníků. Nejstarší je Metro, později přibyly deníky 24 hodin, Metropolitní expres a Kurýr. Jejich smyslem je podle vydavatelů nabídnout lidem stručné, krátké a seriozní informace při ranní cestě do práce.