Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Soud opět zrušil udělení digitálních licencí

Redakce MAM13. 9. 2006

Městský soud v Praze opět zrušil dubnové rozhodnutí Rady pro rozhlasové a televizní vysílání udělit šest licencí pro nastupující digitální zemské vysílání. Vyhověl tak žalobě společnosti Galaxie sport, která byla jedním z neúspěšných uchazečů o licenci. Soud rozhodl stejně jako před týdnem, kdy vyhověl žalobě majetkově spřízněné společnosti CET 21, která provozuje televizi Nova; tento rozsudek ještě nenabyl právní moci.
Rušení licencí může znamenat zdržení nástupu digitálního vysílání, které by lidem přineslo až tři desítky volně přístupných programů oproti současným čtyřem. Licenci od rady získaly v dubnu nové televizní stanice Febio TV, TV Barrandov, TV Pohoda, Z1, Óčko a RTA. Žalobu proti neudělení licence od rady podalo šest neúspěšných uchazečů. Kromě Novy a Galaxie sport to byly například Prima a společnost STEP PR.
“Stále si myslíme, že než postupovat takovýmito válečnými cestami by bylo lepší se sejít u jednoho stolu a dohodnout se,” řekl ředitel stanice Óčko a šéf nové Asociace digitálních televizí Jiří Balvín. Členové asociace, kterými je šest nových digitálních televizí, mají obavu, že digitalizace v ČR se nyní může zpozdit i o několik let, což by poškodilo nejen českého diváka, ale i prestiž republiky v zahraničí.
“Rovněž naši investoři a akcionáři jsou hluboce znepokojeni,” uvedli členové asociace ve společném prohlášení. Již dříve některé nové televize, například Febio TV, uvedly, že pokud by jejich získané licence byly zpochybněny a zrušeny, uvažovaly by i o žalobách na stát kvůli náhradě škody, případně kvůli ochraně svých až stamilionových investic.
Soud v odůvodnění svého dnešního rozsudku uvedl, že musel přihlédnout k námitkám Galaxie sport, které přiléhavě hodnotily nedostatky rozhodnutí rady. “Její rozhodnutí je naprosto nedostatečné a pro nedostatek důvodů nepřezkoumatelné,” zdůvodnil soud.
Soud také míní, že rada pochybila, když před udělováním licencí do svého zvažování zavedla takzvané portfolio, tedy svou představu o tom, jak tematicky by měly být nové programy zaměřeny. Zákon takový termín podle soudu nezná a rada k něčemu takovému neměla přihlížet.
Místopředseda vysílací rady Jiří Šenkýř po vyhlášení rozsudku řekl, že je nutné počkat na jeho písemné vyhotovení, neboť vyjádření soudu bylo přece jen stručné. Podle jeho názoru ale soud nevycházel z toho, že základním principem rady a jejího rozhodování je zajištění programové plurality na českém trhu. Soud podle něj vycházel z jediného paragrafu mediálního zákona, rada je ale podle Šenkýře povinna řídit se i dalšími.
“Jinými slovy, pokud by vyšlo podle kritérií paragrafu 17, že má být uděleno šest sportovních kanálů, tak bez ohledu na pluralitu rada měla udělit šest sportovních kanálů,” uvedl s nadsázkou Šenkýř.
Pokud nezačnou nové televize vysílat v roce 2008, ovlivní to podle odborníků i trh s TV reklamou. Bude to mimo jiné znamenat, že na trhu, na který jen letos zamíří zhruba osm a tři čtvrtě miliardy korun, zůstanou pouze dva hráči – současné stanice Nova a Prima. ČT totiž ze zákona v příštím roce sníží o polovinu prostor pro reklamu na půl procenta vysílacího času, od roku 2008 zmizí reklama z ČT až na výjimky zcela. Loni z reklamy ČT inkasovala zhruba miliardu korun.

×

Český Google rozšíří služby

Starší článek

Kabelové televize nabízejí o polovinu rychlejší internet než ADSL

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Portu

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více