Škoda Auto má pro Čínu vybránu reklamní agenturu Grey Global
Německá automobilová skupina Volkswagen vybrala pro marketingovou kampaň na podporu prodeje vozů dceřiné české firmy Škoda Auto v Číně reklamní agenturu Grey Global Group, která pracovala pro Škodu do roku 2002. Internetovému serveru Czech Business Weekly (CBW) to sdělil pracovník jedné z firem, která v tendru Volkswagenu na auta Škody v Číně nevyhrála.
Volkswagen podle CBW vybral reklamní agenturu Grey před dvěma týdny. Kampaň na podporu čínského prodeje vozů Octavia, Fabia a Superb se rozběhne na podzim, s největší pravděpodobností v říjnu, sdělil zdroj z Německa.
O čínskou zakázku se ucházelo šest agentur, včetně firem Ogilvy & Mather a Saatchi & Saatchi. Výběr firmy Grey je podle týdeníku známkou toho, že Volkswagen chce dát této agentuře opět větší roli poté, co se od ní v roce 2002 odklonil.
Grey pracovala pro Volkswagen na českém trhu sedm let do roku 2002, kdy však automobilka zadala reklamu na model Škoda Superb hamburské Leagas Delaney. Rozchod završila na podzim téhož roku, kdy zbývajícími reklamními aktivitami na českém trh pověřila agenturu Cayenne. Ta pak pracovala pro Škodu poslední čtyři roky ve spolupráci s českou agenturou Ledoborec.
Volkswagen nyní plánuje novou revizi své reklamní strategie a zvažuje vypsání nového tendru, který by se týkal i českého trhu. Grey Global nyní vede reklamu na model Volkswagen Passat v Číně.