Šest firem kolem Media Marketing Services se fúzí spojí do jedné
Šest firem kolem společnosti Media Marketing Services (MMS), která prodává reklamu v rozhlasových stanicích a je největším hráčem na trhu, se fúzí spojí pod hlavičkou MMS do jedné. Vyplývá to z návrhu fúze uložené ve Sbírce listin. Předpokládané datum fúze je začátek října, řekl Tomáš Němčanský ze společnosti Stamford Managing, pod níž MMS a další firmy podle vyjádření firmy patří.
Nástupnickou firmou se stane Media Marketing Services. Pod ní se sloučí tři firmy prodávající rozhlasovou reklamu v regionech, a to Trilobum Media v západních Čechách, Radio Media na severní Moravě a Faktor Media v jižních Čechách. Součástí fúze jsou i společnosti BDG a Proradio. Fúze má podle návrhu vést ke zjednodušení struktury celé skupiny a následnému snížení celkových nákladů.
Firma Proradio je podle aktuálních údajů Obchodního rejstříku od července a srpna stoprocentním majitelem ostatních slučovaných firem. Jediným společníkem v Proradiu je podle rejstříku od 22. srpna společnost Etlessa Limited se sídlem v kyperské Nikósii.
Podle Němčanského ale nová nástupnická firma MMS bude stále patřit pod Stamford Managing, který nyní vlastní šest fyzických osob. “Výsledná společnost, která vznikne, bude i nadále součástí skupiny Stamford, která bude nadále vlastněna šesti současnými akcionáři,” uvedl Němčanský.
Podle průzkumu Radioprojekt firem STEM/MARK a Median za první pololetí letošního roku poslouchalo rádia zastupovaná na reklamním trhu firmou MMS 2,68 milionu lidí, což bylo zhruba o 20 000 více než Regie Radio Music na druhém místě. Oproti stejnému průzkumu za poslední čtvrtletí loňského roku a první kvartál letošního si ale MMS pohoršila asi o 74 000 posluchačů.
Její podíl na trhu byl za letošní první pololetí podle Radioprojektu 39,5 procenta. Podíl druhé firmy Regie Radio Music byl o tři body nižší, třetím hlavním hráčem na trhu je společnost ARBOmedia s 22,7 procenta podílu.
Mediální skupina Stamford Managing, pod níž patří regionální rozhlasové stanice a mediální reklamní zastupitelství Media Marketing Services, loni hospodařila se ziskem 1,4 milionu korun. O rok dříve se firma dostala do ztráty 177 000 korun.
Také Stamford mění svou strukturu majitelů – z devíti akcionářů prodali nedávno své podíly tři z nich, a to Martin Černý, Michal Plachý a Petr Zatloukal; nyní tak firmu vlastní šest lidí. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání souhlasila s převodem stoprocentního podílu v jihočeských stanicích Eldoradio a Hitrádio Faktor a v západočeském Hitrádiu FM Plus a o převodech dalších tří stanic bude ještě rada rozhodovat.