Rozhoduje se o budoucnosti Respektu

27. 9. 2006 00:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Zítra se s největší pravděpodobností rozhodne o dalším směřování zpravodajského týdeníku Respekt, který vychází již od pádu komunismu a za dobu své existence získal řadu prestižních ocenění (v roce 1992 např. první šéfredaktor Ivan Lamper dostal mezinárodní cenu Editor of the Year).
V minulém týdnu většina současných redaktorů podala výpověď na protest proti chystaným změnám týdeníku, které připravuje nový ředitel pro strategii Miloš Čermák.

MEZITITULEK: Kdo tu bude šéfem?
Po schůzce současného většinového majitele Karla Schwarzenberga, investora Zdeňka Bakaly, šéfredaktora Respektu Marka Švehly a Miloše Čermáka by se mělo především vyjasnit, kdo má jakou roli v Respektu. Švehla ani Čermák nechtějí výsledek schůzky předjímat. Čermák však v několika příspěvcích na internetu připustil, že největší důvod sporu je kolem komunikace s redakcí a především kolem postu šéfredaktora, jímž by se měl – jak doslova napsal – stát v budoucnu logicky on.
Švehla tvrdí, že mu nikdy nikdo neřekl, že Čermák by jej měl vystřídat.
„Pan Bakala mi řekl, že jsem dále šéfredaktorem, mám zodpovědnost za redakci a ani nevím o tom, že by pan Čermák byl mým nadřízeným,“ říká.
Změny v Respektu začaly již letos na jaře, kdy se miliardář a spolumajitel Ostravsko-karvinských dolů Bakala rozhodl, že uhradí ztrátu Respektu, která se v té době blížila dvaceti miliónům korun.
Tato záchrana však nebyla konečnou. Respekt každým rokem vytváří zhruba čtyřmiliónový dluh. I ty hodlal Bakala uhradit, ovšem pod podmínkou, že se Respekt změní tak, aby si na sebe vydělal.
Své představy změn tehdy přinesli šéfredaktor Švehla i Miloš Čermák. „Panu Bakalovi se pak více líbil projekt Čermáka, ve kterém viděl větší návratnost investice,“ říká Bakalův mediální zástupce Vladimír Bystrov.

MEZITITULEK: Nový Respekt, 64 stran
Čermák se v červnu stal ředitelem pro strategii a začal pracovat na nové podobě Respektu. Ten by měl být od příštího roku oproti dnešnímu novinovému formátu podobný časopisům. Vycházet by měl v rozsahu 64 stran a očekává se, že se v něm objeví i pro Respekt dosud netypická, odlehčená témata, která souvisí se životním stylem.
Jedinou stranou, která se k současné situaci nechce vyjadřovat, je spolumajitel Karel Schwarzenberg. Své stanovisko sdělí až po schůzce se Zdeňkem Bakalou.

Hospodářské noviny, 27.9. 2006, autor: Petr Sehnoutka

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.