Respekt začal nabízet čtenářům blogy pro jejich názory

12. 9. 2006 15:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Zpravodajský týdeník Respekt začal nabízet čtenářům možnost vyjádřit jejich názory ve formě internetového deníčku, takzvaného blogu. Na příspěvky odkazuje ze stránky www.blog.respekt.cz, kde budou soustředěny ty nejzajímavější příspěvky; některé z nich se mohou objevit i v tištěné podobě týdeníku. Informoval o tom vedoucí internetových projektů Respektu Adam Javůrek.
„Dříve byli čtenáři odsouzeni k pasivitě. Mohli napsat dopis redakci, ale to bylo tak všechno. Díky internetu se vztah čtenářů a médií srovnává. Čtenáře už není možné přehlížet. Psaní už není výhradní doménou novinářů,“ uvedl Javůrek. Podle jeho odhadu z letošního jara bylo na českém internetu odhadem na 65 000 blogů, z toho však jen asi 10 000 aktivních, tedy pravidelně aktualizovaných.
Respektu s jeho rubrikou pomůžou více či méně osobnosti, například europoslankyně za SNK-ED Jana Hybášková, poslankyně Strany zelených Kateřina Jacques, hudební publicista Pavel Klusák či náměstek ministryně školství Petr Matějů. Mezi autory blogů Respektu jsou i doktorand z Tokyo University David Mervart nebo výzkumník pracující v Tanzánii Jan Šinglovič.
Podle Javůrka nebude týdeník do textů autorů zasahovat, výjimkou bude moment, kdy autor například poruší české zákony. Obsah titulní stránky pak bude filtrovaný, neboť se na ni zřejmě všechny příspěvky najednou nevejdou. „Pokud se blog.respekt.cz dobře rozjede, vyhradíme od nového roku blogům samostatnou stránku v tištěném Respektu,“ uvedl ředitel strategie Respektu Miloš Čermák.
Média se v poslední době snaží zaujmout čtenáře novými multimediálními službami. Zpravodajský server www.ihned.cz tak například lidem nabízí možnost namluvit jejich názory do zvukové stopy, kterou poté ve formě takzvaného webcastingu nabízí ostatním uživatelům internetu na svých stránkách.
Respekt také začal v srpnu nabízet podcasting, který zájemcům umožňuje zdarma automatické stahování zvukových souborů z internetu do mp3 přehrávačů a počítačů. Dosud tuto službu v Česku nabízely pouze stanice Českého rozhlasu, Frekvence 1 a Expresradio a některé servery pro vytváření internetových deníčků.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.