Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Ředitel Památníku Lidice kontroverzní reklamu nestáhne

Redakce MAM12. 9. 2006

Ředitel Památníku Lidice neodstraní z internetu kontroverzní reklamu, která se snaží seznámit mladé lidi s tragédií, při které v roce 1942 zahynulo 340 lidických občanů. Ke stažení reklamy ho vyzvala Česká rada pro oběti nacizmu (ČRON) s poukazem na to, že nevhodnost jejího obsahu nejlépe potvrdilo pirátské dopracování oficiální hry, při níž hráč střílí do figurek, představujících lidické oběti. K výzvě se připojil také Český svaz bojovníků za svobodu.
“Pirátské pokračování naší reklamní hry již od pátku nefunguje, její provozovatelé ji na velký nátlak veřejnosti zablokovali. Proto naše reklama, jejímž cílem je získat zájem mladé počítačové veřejnosti o problematiku lidické tragedie, na našich stránkách zůstane,” řekl ředitel Milouš Červencl.
Podle předsedy ČRON Oldřicha Stránského bylo chybou, že vedení lidického památníku a reklamní agentura před zahájením kampaně vůbec neoslovily přeživší oběti z Lidic. Kampaň by podle něj měla pokračovat, ale v přepracované podobě a s jasnou koncepcí, jak oslovit mladou generaci, a jaké sdělení jim poskytnout. “Je nevhodné využívat tragédii lidických obyvatel jako taháku na návštěvu Památníku v Lidicích,” uvedl Stránský.
Předstíraná počítačová hra nazvaná Total burn-out of Lidice neboli v překladu Úplné vypálení Lidic vypadá na první pohled drsně. Po odkliknutí na další stránku z úvodní adresy www.totalburnout.cz se objeví povel: “Vypal Lidice v co nejkratším čase”. Následují pravidla jako získání deseti bodů za zastřeleného dospělého Čecha, 20 za upáleného a 100 za vypálení domu. Pokud hráč omylem zastřelí německého spolubojovníka, odečte se mu 300 bodů. Na další stránce si hráč vybírá další zbraň, granáty či plamenomet. Teprve po jejím výběru pozná, že nejde o podporu nacismu, ani o hru, ale o propagaci památníku v Lidicích. “Na co si to tu hraješ?! V Lidicích to nebyla hra, ale realita,” může si návštěvník stránky přečíst.
Krátce po uvedení této reklamy se však minulý týden na internetu objevilo její pirátské pokračování, v němž hráč mohl střílet a sbírat body za mrtvé Čechy.
“Stažení této pirátské hry, jejíž uvedení nás velmi pobouřilo, se zadostiučiněním přijal i lidický starosta Václav Zelenka,” dodal ředitel Památníku Lidice.
Osud Lidic, ve kterých žilo 503 obyvatel, se začal naplňovat 10. června 1942. Z rozkazu Karla Hermanna Franka bylo tohoto dne jako odveta za atentát na Reinharda Heydricha 173 lidických mužů na zahradě Horákova statku zastřeleno. Ženy a děti byly od sebe násilně odtrženy. Kromě dětí vybraných na poněmčení a dětí do jednoho roku byly všechny otráveny výfukovými plyny ve speciálně upravených autech ve vyhlazovacím táboře v polském Chežmnu nad Nerrem.
Ženy skončily v koncentračním táboře v Ravensbrücku. Domy byly nejprve vypáleny a posléze ničeny plastickými trhavinami. Oběťmi nacistického vraždění se stalo celkem 340 lidických občanů. Po ukončení války se zpět do vlasti vrátilo 143 lidických žen a po dvouletém pátrání k lidickým matkám 17 dětí.

×

Globus příští rok v ČR plánuje otevřít jeden nový hypermarket

Starší článek

ČT bude mít nový grafický styl včetně loga

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Média

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více