Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Původní tvorba přijde levněji než licence

Redakce MAM19. 9. 2006

Není divu, že české televizní stanice investují do stále nových a nových seriálových projektů. “Výroba původního českého seriálu vyjde mnohonásobně levněji než nákup zahraniční licence, kde je třeba navíc zaplatit dabing,” vysvětluje Daniel Köppl, šéfredaktor odborného týdeníku Marketing & Media.
Z českých televizí, nehledě na to, zda jde o veřejnoprávní či komerční stanici, se tak v poslední době stávají doslova továrny na nové seriály. Tvůrci rychle pochopili, co na českého diváka zabírá. V současné době pracuje pro každou z televizí prověřený tým scenáristů. Lucie Konečná se skupinkou dalších autorů píše Ordinaci v růžové zahradě, Prima proslavila sesterské duo scenáristek Jitky a Kateřiny Bártů (Rodinná pouta, Bazén), Česká televize má “monopol” na Lucii Konášovou (Dobrá čtvrť, Nemocnice).
Vedle sledovanosti vynášejí nové seriály televizím i lukrativní smlouvy se sponzory. “České seriály vedle diváků oslovují i inzerenty, kteří skupují reklamní čas,” upozorňuje Köppl. Prostřednictvím Ordinace v růžové zahradě se zviditelnila farmaceutická firma Wallmark, Rodinná pouta sponzoruje i díky společnému logu zlatého prstýnku Penny Market. České seriály mají stabilní, jasně vymezenou cílovou skupinu diváků.
Důležité je i téma seriálu: obrovskému zájmu zadavatelů inzerce se podle marketingových odborníků těší například právě divácky tolik oblíbené příběhy z nemocničního prostředí. “Televizní příběhy z uzavřených komunit, které se těší důvěře veřejnosti, jako je nemocnice či například škola, patří mezi inzerenty k tradičně nejpopulárnějším,” shrnuje Köppl.
Podzimní záplava nových původních českých seriálů tak tuzemské diváky neodradila. Naopak. Některé si získaly pevnou diváckou základnu čítající často více než milión lidí. Dívají se pravidelně.
Baví je sledovat důvěrně známé prostředí, oblíbené české herce, kteří coby hrdinové jednotlivých příběhů řeší obyčejné problémy, mají běžné starosti.
“Český divák se s televizními hrdiny rád identifikuje,” souhlasí Köppl. “Příběhy z lokalit, které lidé znají, mají tradičně největší úspěch,” potvrzuje.
Vysokou sledovanost jednotlivých nových českých seriálů si však odborníci vysvětlují i tím, že je v Česku seriálová tradice hluboce zakořeněná už z dob Jaroslava Dietla.
Příběhy na pokračování, s nimiž se diváci ztotožní, určitým způsobem ovlivňují i jejich běžný život. O osudech oblíbených televizních hrdinů se pak druhý den diskutuje na pracovišti nebo třeba v kavárně.
“Zásadní pro úspěch seriálu je i volba herců, divák rád vidí známé tváře,” uvedl Köppl.
Na to sázejí i televize, které vedle zcela nových obličejů do svých projektů často přizvou i uznávané divadelní herce typu Jiřiny Jiráskové, Petra Nárožného či Hany Maciuchové.

Hospodářské noviny, 19.9. 2006, autor: Irena Zemanová

×

Poslanec Pleva: Problémy s licemcemi na vysílání lze řešit dohodou

Starší článek

MicroMedia se chystá spustit zábavní portál v Německu

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Rock Radio

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více