Počet nevyžádaných reklam na webu se za tři roky zdesetinásobil

25. 9. 2006 08:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Počet programů na zobrazování nevyžádané reklamy na internetu se za 3,5 roku zdesetinásobil. V současnosti existuje zhruba 450 skupin tzv. adwaru s více než 4000 variantami, uvedla antivirová firma McAfee na svých stránkách.
Největšími distributory těchto programů jsou přitom stránky známých osobností a celebrit. Pornografické stránky jsou až na třetím místě. Podle průzkumu McAfee přitom kolem 97 procent uživatelů internetu není schopno rozlišit bezpečné a nebezpečné stránky, což znamená, že naprosté většině z nich stačí ke stažení potenciálně nechtěného programu jen jediné kliknutí.
Distributoři adwaru podle studie využívají marketingové programy skutečných firem, aby oslovili nic netušící uživatele. Programy se pak instalují na počítače uživatelů, často výměnou za bezplatný software, a jsou používány pro sběr marketingových dat a plánované rozesílání reklamy.
Podnikání s adwarem je velmi lukrativní. Nedávno byl usvědčen jeden Američan, který za každou tisícovku infikovaných počítačů inkasoval 150 dolarů.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.