Počet programů na zobrazování nevyžádané reklamy na internetu se za 3,5 roku zdesetinásobil. V současnosti existuje zhruba 450 skupin tzv. adwaru s více než 4000 variantami, uvedla antivirová firma McAfee na svých stránkách.
Největšími distributory těchto programů jsou přitom stránky známých osobností a celebrit. Pornografické stránky jsou až na třetím místě. Podle průzkumu McAfee přitom kolem 97 procent uživatelů internetu není schopno rozlišit bezpečné a nebezpečné stránky, což znamená, že naprosté většině z nich stačí ke stažení potenciálně nechtěného programu jen jediné kliknutí.
Distributoři adwaru podle studie využívají marketingové programy skutečných firem, aby oslovili nic netušící uživatele. Programy se pak instalují na počítače uživatelů, často výměnou za bezplatný software, a jsou používány pro sběr marketingových dat a plánované rozesílání reklamy.
Podnikání s adwarem je velmi lukrativní. Nedávno byl usvědčen jeden Američan, který za každou tisícovku infikovaných počítačů inkasoval 150 dolarů.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).