Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Pavel Němec: Klienti nám mládnou

Redakce MAM18. 9. 2006


Na které skupiny je podle vás v současné době nejvýhodnější cílit?
Jak na koho a jak s čím. Směrem ke skupinám klientů, kteří už mají penzijní připojištění, komunikujeme především zvyšování příspěvků. Dnes si klienti spoří v průměru 400 korun, což je skutečně značně nízká částka. Na trhu je ale 900 000 potenciálních klientů mezi 18 a 25 lety a na ty se chceme v budoucnosti soustředit především. Probíhají už nějaké pilotní projekty a větší akci bychom chtěli rozjet ještě do konce tohoto roku.
Budete například točit nový spot?
Nebudeme. V říjnu letošního roku nicméně plánujeme opět nasadit spot, který jsme produkovali v roce 2004, ale letos s odlišným dabingem. Tento spot plně vyhovuje našim záměrům, jedná se o dialog dvou mladých lidí v dopravním prostředku.
To jsou ale spíše třicátníci než, řekněme, vysokoškoláci…
To je pravda, ale ten spot je vlastně jakýmsi účelovým kompromisem v zacílení na dvě skupiny. Čtyřicátníci se rádi identifikují s mladšími, zatímco dvacetiletí zase sami sebe rádi vnímají jako zralejší a starší.
Lze odhadnout, o kolik vzroste počet klientů, když tento spot nasadíte?
Období, kdy ho nasazujeme, bývá jaro a podzim a vždy se snažíme podpořit ho nějakým dalším motivátorem. Loni to byly například daňové úlevy. Ke komunikaci jsme využili také direct mail a umístění reklamy na citylightech. Kampaň jsme hodnotili jako velmi úspěšnou, po jejím uvedení jsme zaznamenali nárůst klientských příspěvků v řádu stovek milionů, což bylo zhruba o 38 % oproti ročnímu průměru.
Jak hodnotíte direct mail z hlediska účinnosti?
Řekl bych, že je to jeden z klíčových nástrojů, který začíná mít stále větší váhu v distribučních cestách. Prostor, kde brát nové klienty, se totiž stále zužuje. Dnes už má v Čechách penzijní připojištění více jak 60 % ekonomicky aktivních lidí, což je jedna z největších penetrací v Evropě, pokud vezmeme v úvahu, že se jedná o dobrovolný systém. Využít portfolia klientů České pojišťovny je způsob, který se nabízí. Jsou to zákazníci, se kterými už máme nějakou zkušenost a oni s námi.
Nedávno jste provedli kvalitativní výzkum. Přinesl vám nějaké překvapivé výsledky?
Poměrně překvapivé bylo zjištění, že mladí lidé do pětadvaceti vědí ve srovnání s lidmi nad padesát o možnostech investování velmi mnoho. Informovanost je také vyšší ve městech. Například v Praze jsou mladí lidé schopni vysypat z rukávu trh penzijních fondů, včetně výhod a zhodnocení, které nabízí. Naopak třeba na Písecku si starší občané pletou penzijní připojištění a státní sociální zabezpečení.
Zajímavý byl také rozdíl v přístupu mladých lidí ve městě a na venkově. Ve městě si nesjednají penzijní připojištění, protože mají jiné finanční priority, které jsou nejčastěji spojené s bydlením. Na venkově ale otázku bydlení neřeší, zřejmě zůstávají u rodičů, a jsou tedy více ochotní se nechat připojistit než mladí lidé ve městě.
Přijde mi, že produkty jednotlivých ústavů se dost podobají. Je tam jasné, kolik dá stát při jakém vkladu, stejně tak je pevně stanoveno, jaké jsou odpočty daní. Fondy se mezi sebou liší výší připisovaných úroků, ale ani tyto rozdíly nejsou nijak markantní. Podle čeho si tedy klienti fondy vybírají?
Zde je několik hledisek. Mezi ta hlavní patří velikost fondu, stabilita, akcionáři i míra výnosu. Ale je pravda, že odlišení jednotlivých fondů není až tak velké. Dnes fondy většinou nemají vybudovanou vlastní image, spíše ji budují v rámci celé finanční skupiny. To především z toho důvodu, že stát stále garantuje nějakou penzi a částky, které dnes klienti čerpají, jsou spíše na přilepšenou. Ale v době, kdy budou mít lidé na účtech milion korun a bude to jejich hlavní příjem, budou hrát penzijní fondy v povědomí lidí daleko větší roli.
To ale nastene ještě za poměrně dlouhou dobu…
Hovoříme o horizontu patnácti, třiceti let. Zavedení důchodové reformy se dočkáme, ať už za dva roky nebo za čtyři. Právě tato událost bude rozhodujícím momentem, kdy začne být prestiž penzijních fondů vnímána velmi intenzivně. Očekáváme, že penzijní fondy budou hrát hlavní roli při zavádění důchodové reformy, protože to je osvědčený systém, který nebyl v minulosti nijak zdiskreditován.


17obr_pan.jpg
Trh má obrovskou dynamiku. Před třemi lety jsme prognózovali, že se zastaví. Teď už dva roky po sobě rosteme o deset procent ročně.

×

Souboj Googlu a Seznamu zřejmě znásobí příjmy z reklamy na webu

Starší článek

Roman Gallo nastoupí v říjnu do VLP

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více