Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Oddálení digitalizace mohou na tržbách pocítit i obchodníci

Redakce MAM7. 9. 2006

Verdikt Městského soudu v Praze, který zrušil rozhodnutí mediální rady o udělení šesti TV licencí pro digitální vysílání, může zkomplikovat život nejen provozovatelům nových televizí, ale i obchodníkům. Zahájení digitálního vysílání se totiž podle odborníků může až o rok zpozdit, což by například podle zástupců sítě elektroprodejen Proton a Euronics zasadilo těžkou ránu slibně rostoucímu prodeji moderních a dražších typů televizorů a takzvaných set-top boxů, které slouží pro příjem digitálního vysílání.
“Je to (zrušení licencí) hozený klacek pod nohy. Oddálení zprovoznění digitálního vysílání by totiž znamenalo, že se nebude zvyšovat zájem spotřebitelů o moderní LCD či plazmové televizory a set-top boxy, což může obchodům snížit obraty v rámci prodeje tohoto zboží” řekl mluvčí obchodů Euronics Proton Bohuslav Komín.
Kvalita obrazu moderních televizorů, která je důležitým faktorem při rozhodování zákazníků, totiž podle Komína vynikne pouze při příjmu digitálního televizního signálu. Pokud se spuštění digitálního vysílání oddálí, sníží se chuť lidí investovat do nákupu dražších televizorů. “Trh LCD a plazmových televizorů je založený na tom, že technologie digitálního vysílání umožňuje maximální využití kvality těchto přístrojů. Se standardním televizním signálem to nelze,” podotkl Komín.
Prodejny Euronics a Proton letos přitom díky zimním olympijským hrám, mistrovství světa v hokeji a fotbalovému šampionátu zaznamenaly výrazný nárůst prodeje jak LCD a plazmových televizorů, tak i set-top boxů, které Češi mohou zatím využít například pro příjem digitálních kanálů ČT24 či ČT4 Sport. “Za první pololetí letošního roku jsme prodali zhruba 10 000 set-top boxů,” poznamenal Komín.
Klasické televize ještě nedávno měly podle Komína na celkovém prodeji televizorů tříčtvrtinový podíl a pouze čtvrtina připadla na moderní a dražší televize s plochou obrazovkou. Letos v létě se ale tento poměr v prodejnách Euronics a Proton díky poklesu cen a fotbalovému šampionátu obrátil ve prospěch LCD a plazmových televizorů. Navíc se tehdy dobře prodávaly dražší modely těchto televizí, které stojí 50 000, 60 000 či 80 000 korun.
Městský soud v Praze zrušil rozhodnutí Rady pro rozhlasové a televizní vysílání o udělení šesti televizních licencí pro digitální vysílání. Vyhověl tak žalobě společnosti CET 21, která provozuje televizi Nova. Soud uvedl, že důvodem ke zrušení licencí je mimo jiné nesrozumitelnost a rozpory v důvodech, které rada uvedla k udělení či neudělení licencím jednotlivým uchazečům; celou věc vrátil radě k novému rozhodování.
Licence pro nastupující digitální vysílání získaly letos v dubnu plnoformátové stanice Febio TV, TV Pohoda, TV Barrandov, zpravodajská Z1, hudební âčko a regionální RTA.
Digitální pozemní vysílání podle plánu Českého telekomunikačního úřadu do čtyř let nahradí současné analogové. Lidem to přinese až tři desítky programů včetně těch současných.

×

Experti: Na zpoždění digitalizace může vydělat Nova a Prima

Starší článek

V Česku bude pokračovat masivní výstavba obchodních center

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více