O2 střídá Tipsport v názvu extraligy hokeje
Po třech letech se do názvu hokejové extraligy vrací telekomunikační společnost. Zatímco ještě v roce 2003 nesla nejvyšší soutěž jméno Českého Telecomu, od včerejška se jí podle nového generálního sponzora říká O2 extraliga. Operátor tak na tomto místě minimálně na čtyři sezóny vystřídal sázkovou kancelář Tipsport.
O2, jež vznikla spojením Českého Telecomu a Eurotelu, tímto spojením s extraligou posiluje své postavení v českém hokeji. Eurotel totiž býval hlavním partnerem reprezentace, která se už o víkendu na turnaji Euro Hockey Tour v Liberci představila s výrazným logem O2 na dresech.
“Chtěli jsme rozšířit naši pozici v českém hokeji,” řekl o sponzorování extraligy Jaroslav Kubišta, ředitel pro vnější vztahy Telefóniky O2 na včerejší tiskové konferenci. Podle něj krok firmy zapadá do plánů na spojení s nejvýznamnějšími sportovními a kulturními podniky v Česku.
Marketingová agentura BPA, která se stará o chod extraligy, ani O2 nechtějí výši dlouhodobého kontraktu zveřejnit. “Extraliga je hodnotná soutěž, dobré zboží. Tomu odpovídá i cena,” nechtěl částku komentovat Kubišta. Oproti partnerství s Tipsportem by si však měla hokejová soutěž polepšit.
Generální ředitel Tipsportu Petr Knybel na tříleté spolupráci s extraligou ocenil, že výrazně zvýšila povědomí o značce. “Přesto jsme se rozhodli, že nebudeme jako generální sponzor pokračovat a že se staneme jedním ze tří hlavních partnerů ligy,” uvedl Knybel. “Tříletá spolupráce měla smysl, možná se jednou zase vrátíme,” dodal.
Podle Kubišty se o lukrativní místo v názvu soutěže přihlásila společnost O2 sama. “Zájem přišel z naší strany, chtěli jsme prostě naše spojení ještě posílit,” podotkl. “Španělští vlastníci Telefóniky O2 naše rozhodnutí podporují, respektují národní zvláštnosti. A u nás je hokej jeden ze dvou nejpopulárnějších sportů,” dodal Kubišta.
Hospodářské noviny, 6.9. 2006, autor: Michael Mareš