O2 chce zákazníky TV přes telefon
Telekomunikační firma Telefónica O2, bývalý Český Telecom, chce během jednoho roku získat několik desítek tisíc uživatelů placené televize přes telefonní linku. Informoval o tom
výkonný ředitel pro strategii a rozvoj produktů Stanislav Kůra.
O2 TV začala firma nabízet minulý pátek a v současnosti je dostupná na zhruba jednom milionu linek, tedy asi třetině sítě. “Během několika měsíců by se mělo pokrytí zvýšit na 60 procent domácností,” dodal. Rozšiřování pokrytí závisí na tempu zavádění nové technologie vysokorychlostního připojení k internetu přes telefon ADSL2+, která umožňuje televizní přenos. Pro ten firma využívá formát MPEG4.
Služba by měla konkurovat především kabelovým televizím a satelitnímu příjmu televize. Největší konkurent, tuzemská kabelová televize UPC, bude mít po sloučení s dvojkou na trhu Karnevalem přibližně 800 000 zákazníků a pokrývá kolem 1,2 milionu domácností především ve městech. O2 chce placenou televizi nabízet i na vesnicích v případě, že linka nebude příliš vzdálená od ústředny.
Pořízení nabídky s 24 kanály vyjde na 449 korun v případě, že zákazník již má internetové připojení ADSL. Jinak stojí 547 korun. Stejné ceny zaplatí i v případě druhé nabídky se čtyřmi českými celoplošnými kanály a čtyřmi filmovými. K tomu však ještě musí počítat s poplatkem za telefonní linku nejméně 237 korun a 150 Kč za pronájem set top boxu. Ten klesne na jednu korunu, pokud se uživatel zaváže k odběru služby nejméně na jeden rok. U UPC zákazník za nabídku zhruba 40 programů zaplatí od 499 Kč měsíčně.
Vedle klasického sledování televizních programů O2 nabízí možnost přehrání pořadů až sedm dní dozadu, přístup do videotéky, ve které je nyní přes 250 titulů, informace o jednotlivých programech přímo na obrazovce, informace o účtu nebo rodičovský zámek. Do budoucna firma uvažuje i o umožnění přístupu na internet přes televizní obrazovku, které již nabízí mateřská Telefónica například ve Španělsku.
Největší tuzemská telekomunikační firma přišla s nabídkou nové služby při startu přeměny značky z Eurotelu a Českého Telecomu na O2. Změna potrvá několik měsíců a doprovází ji masivní reklamní kampaň. Telefónica drží v operátorovi od loňska 70 procent.