Napster se nechá převzít

20. 9. 2006 08:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Americká internetová společnost Napster se poohlíží po někom, kdo by měl zájem ji převzít. V úvahu připadá jak přímý zájemce, tak skupina investorů, kteří by chtěli využít potenciálu firmy. Ta patří k průkopníkům distribuce hudby po internetu. Akcie v reakci na zprávu reagovaly zpevněním asi o 11 procent na čtyřleté maximum.
„Třetí strany vyjádřily zájem o převzetí firmy,“ potvrdil výkonný ředitel Chris Gorog. Novým majitelem Napsteru by se podle něj mohly stát i firmy ze skupiny rozvojového kapitálu či partnerství. Podle Goroga se zájem stupňuje s tím, jak Napster zavádí nové služby.
Napster si zatím najal investiční banku UBS, která by měla zmapovat terén a říci, jaké možnosti by pro Napster mohly být nejvýhodnější.
Napster koncem 90. let minulého století zavedl výměnu hudebních souborů přes počítače lidí, kteří se takové výměny chtěli účastnit. Brzy se ale stal trnem v oku velkých nahrávacích firem, kterým začaly klesat tržby. Podnik sérii žalob neustál a v červenci 2001 musel se svou činností skončit.
Po krátké přestávce se Napster objevil znovu na scéně v roce 2003, už ale jako legální služba, která neporušuje autorská práva. Jeho majitelem se stala společnost Roxio, která se zabývá výrobou softwaru. Roxio později přijalo název Napster a v lednu 2005 uvedlo své akcie pod stejným názvem na burzu.
Napster měl na konci druhého čtvrtletí 512 000 předplatitelů, což znamená výrazný pokles proti prvnímu čtvrtletí, kdy jich bylo 606 000. Napster se potýká se silnou konkurencí, kterou pro něj představuje třeba služba iTunes společnosti Apple Computer. Přes iTunes se stahuje 88 procent všech legálně distribuovaných hudebních souborů.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.