Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Napster se nechá převzít

Redakce MAM20. 9. 2006

Americká internetová společnost Napster se poohlíží po někom, kdo by měl zájem ji převzít. V úvahu připadá jak přímý zájemce, tak skupina investorů, kteří by chtěli využít potenciálu firmy. Ta patří k průkopníkům distribuce hudby po internetu. Akcie v reakci na zprávu reagovaly zpevněním asi o 11 procent na čtyřleté maximum.
“Třetí strany vyjádřily zájem o převzetí firmy,” potvrdil výkonný ředitel Chris Gorog. Novým majitelem Napsteru by se podle něj mohly stát i firmy ze skupiny rozvojového kapitálu či partnerství. Podle Goroga se zájem stupňuje s tím, jak Napster zavádí nové služby.
Napster si zatím najal investiční banku UBS, která by měla zmapovat terén a říci, jaké možnosti by pro Napster mohly být nejvýhodnější.
Napster koncem 90. let minulého století zavedl výměnu hudebních souborů přes počítače lidí, kteří se takové výměny chtěli účastnit. Brzy se ale stal trnem v oku velkých nahrávacích firem, kterým začaly klesat tržby. Podnik sérii žalob neustál a v červenci 2001 musel se svou činností skončit.
Po krátké přestávce se Napster objevil znovu na scéně v roce 2003, už ale jako legální služba, která neporušuje autorská práva. Jeho majitelem se stala společnost Roxio, která se zabývá výrobou softwaru. Roxio později přijalo název Napster a v lednu 2005 uvedlo své akcie pod stejným názvem na burzu.
Napster měl na konci druhého čtvrtletí 512 000 předplatitelů, což znamená výrazný pokles proti prvnímu čtvrtletí, kdy jich bylo 606 000. Napster se potýká se silnou konkurencí, kterou pro něj představuje třeba služba iTunes společnosti Apple Computer. Přes iTunes se stahuje 88 procent všech legálně distribuovaných hudebních souborů.

×

Adidas koupil distribuční práva na značku Reebok v ČR a SR

Starší článek

Jedná Ahold o fúzi s Delhaize?

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více