Na letošním ročníku Mezinárodních veletrhů informačních technologií a spotřební elektroniky Invex a Digitex na brněnském výstavišti se představí firmy z 21 zemí světa, což je o dvě více než loni. Největší expanzi pořadatelé očekávají od firem z Číny, kterých přijede nejméně šestkrát více než minule. Informoval o tom mluvčí veletrhů Vítězslav Dohnal. Celkově ale bude počet zahraničních firem menší, místo loňských 136 očekávají pořadatelé účast kolem 100 společností.
„Poprvé se v Brně představí Indie. Její dvanáctičlenná obchodní delegace zde bude hledat nové partnery pro budoucí spolupráci,“ řekl Dohnal. Nejvíce nových firem přijede do Brna z kontinentální Číny. Zatímco loni tu měla dva zástupce, k dnešnímu dni se jich přihlásilo již 13. Naopak až o třetinu méně zástupců bude mít na letošním ročníku Invexu a Digitexu „ostrovní Čína“, neboli Tchaj-wan.
Méně expozic budou mít na Invexu také firmy ze sousedního Slovenska. Oproti loňsku, kdy jich bylo 49, se letos přihlásilo zatím jen 31. „Pokles si lze vysvětlit tím, že mnoho značek otevřelo svá zastoupení v České republice, a na veletrhu tak pochopitelně figurují jako domácí pobočka,“ vysvětlil Dohnal. Počet firem z evropských zemí se oproti loňskému roku nijak výrazně nezmění. Jejich zájem stoupl výrazněji po vstupu Česka do Evropské unie a od té doby je každoročně vyrovnaný.
Podle vedoucího manažera veletrhů Petra Ondráška chápe řada asijských firem účast na Invexu a Digitexu jako bránu do celého středoevropského regionu. „Kromě již tradičních vystavovatelů z Tchaj-wanu očekáváme letos nárůst firem z Číny, Korejské republiky nebo Singapuru, na druhé straně sílí také zájem vystavovatelů z nejvyspělejších zemí, jako jsou Spojené státy a Kanada,“ sdělil.
Mezinárodní veletrh Invex, letos pořádaný v termínu 9. až 13. října, je čtvrtý největší veletrh informačních a komunikačních technologií na světě. Loni navštívilo veletrhy Invex a Digitex 103 000 lidí z 38 zemí.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?